داود شهرکی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با موضوع بررسی مصوبات بازدیدهای استاندار از شهرک صنعتی بیرجند افزود: سال ۹۵، ۲۳۰ میلیارد تومان، سال ۹۶، ۲۵۰ میلیارد تومان، پارسال ۱۷۰ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی که با مشکل دریافت تسهیلات مواجه بودند پرداخت شد چراکه اگر از این طرح استفاده نمی‌کردند نمی‌توانستند سایر مشکلات واحد را نیز حل کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه صنعت ۴۲ میلیارد تومان و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز ۴۵ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مجموعه منابع پرداختی به واحدهای تولیدی استان نشان می‌دهد در رفع موانع تولید اقدام جدی صورت گرفته است.

شهرکی تصریح کرد: از ابتدای سال نیز با رویکرد استاندار مبنی بر حضور در واحدهای تولیدی مرکز و شهرستان‌ها، این مهم در دستور کار قرار گرفت و مصوباتی در پی داشته است، همچنین امکان مراجعه مستقیم و بدون واسطه به استانداری نیز فراهم شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۸۶ کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ۶۰ جلسه کارشناسی در استان برگزار شد و ۱۵ موضوع به کارگروه ملی ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مجموع مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را ۹۷۳ مصوبه دانست و یادآور شد: از این تعداد ۵۹۸ مصوبه اجرایی، ۲۶۶ مورد در دست اجرا و ۱۰۹ مورد عدم پیگیری متقاضی بوده است.

 وی گفت: آنچه متقاضی پیگیری نکند به منزله اجرایی نشدن مصوبات نیست بلکه تمایل نداشتن به اجرای مصوبه است لذا از چرخه پیگیری ما خارج می‌شود.

شهرکی  ادامه داد: سیاست ما مراجعه موردی به واحدهای تولیدی مشکل‌دار است که استاندار خراسان جنوبی نیز بازدیدهایی از واحدهای موجود در شهرک‌ صنعتی بیرجند داشته‌اند.

وی افزود: ۶ بازدید دوره‌ای از شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد که به اضافه سفرهای شهرستانی ۵۵ مصوبه داشت.

شهرکی ادامه داد: از این مصوبات ۳۶ مورد اجرا، ۶ مورد در دست اجرا، پنج مصوبه اجرا نشده و هشت مورد نیز متقاضی پیگیری نکرده است.

وی اظهار داشت: اینکه برخی مصوبات به نتیجه نهایی نرسد امری طبیعی است وظیفه ما نیز پیگیری اینگونه مصوبات است همچنین آنچه به نتیجه می‌رسد از دستور کار ستاد خارج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: برخی مصوبات نیز زمان‌بر است چون باید مسیر خود را طی کند برخی مصوبات به یک یا دو روز ختم نمی‌شود.

وی یادآور شد: برخی واحدهای تولیدی سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند و اکنون نیز تقاضای تسهیلات دارند لذا ابتدا باید تکلیف تسهیلات قبلی را روشن کنند که آیا در مسیر تولید هزینه شده است یا خیر.

شهرکی گفت: تلاش داریم حداکثر استفاده را از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یا کشور را داشته باشیم تاکنون ۱۵ کارگروه ملی برای واحدهای صنعتی خراسان جنوبی برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: بخشی مصوبات از نظر ما اجرایی شده است قرار نیست هرگونه درخواست واحد تولیدی را لبیک بگوییم بلکه با اقدامات کارشناسی موضوعات رصد و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.