سید عبدالحمید احمدی چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری آیین سنتی نان و نمک که با حضور استاندار خراسان جنوبی در زورخانه امیر عرب بیرجند برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین اولویت در ورزش کشور توسعه ورزش همگانی و سلامت جسمی و روحی جامعه است.

وی بیان کرد: وزارت ورزش نمی‌تواند تنها به عنوان متولی ورزش همگانی باشد بلکه با هم‌افزایی سایر نهادها می‌توان مشارکت حداکثری مردم را در ورزش همگانی شاهد بود.

احمدی ادامه داد: برنامه ورزش همگانی در قالب طرح فجر تا نوروز با مشارکت شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: شرایط جدیدی در زندگی مردم حاکم شده و شاهد کم‌تحرکی در عموم مردم در بخش شهری و روستایی هستیم که باید در قالب برنامه توسعه ورزش همگانی در جهت آگاهی بخشی و ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت ورزشی تلاش و زیرساخت‎‌های لازم را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه با حمایت استاندار خراسان جنوبی حرکت‌های خوبی در ورزش استان در دست انجام است، اضافه کرد: تا پایان سال ۲۰ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود و حدود ۵۰ خانه ورزش روستایی تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی گفت: چشم انداز خوب و امیدوار کننده‌ای پیش‌روی ورزش استان است و ما هم در ورزش کشور حمایت‌های خوبی از توسعه ورزش خراسان جنوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های خوبی از مجموعه ورزش خراسان جنوبی داشته‌ایم، اضافه کرد: در هفته گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و برگزاری برنامه‌های ورزش همگانی این استان اختصاص داده‌ایم.

احمدی ادامه داد: همچنین کمک‌هایی برای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی در نظر گرفته‌ایم که به زودی این اعتبار نیز اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار داشت: با هماهنگی استاندار خراسان جنوبی مقرر شد که ادارات استان که دارای امکانات ورزشی هستند در راستای افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های ورزشی آنها را در اختیار مردم قرار دهند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در چند سال گذشته پیشرفت خوبی را در ورزش خراسان جنوبی شاهد بودیم، میزبانی اخیر استان در برنامه‌های مختلف ورزشی، برنامه استعدادیابی ورزش، برنامه جام خوشه‌چین ویژه روستاییان، رشد شاخص‌های ورزشی و افزایش مشارکت عمومی در برنامه‌های ورزشی اتفاقات خوبی است که در ورزش این استان شاهد بودیم.

احمدی افزود: تمام تلاش ما این است برای استان‌های کم برخوردار اعتبار بیشتری اختصاص دهیم و حمایت بیشتری داشته‌ باشیم تا توازن لازم و توجه به نیاز استان‌ها برقرار شود.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در ورزش کشور افتاده اعتبارات ۲۷ صدم درصد بر ارزش افزوده است که این اعتبار بخش عمده آن استانی است و در جهت توسعه فعالیت هیات‌های ورزشی توزیع می‌شود که خراسان جنوبی از این اعتبارات برخوردار شده‌ است.

احمدی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد این اعتبار محقق شد و امیدواریم در سال جاری درصد قابل توجهی از این اعتبار به عنوان موتور محرکه ورزش همگانی و هیات‌های ورزشی اختصاص یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.