اسماعیل زند روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا  افزود: بر اساس مصوبه شورای همگانی قم، یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان درجشنواره شهید رجایی، عملکرد آن‌ها درحوزه ورزش است که این مصوبه می‌تواند برای توسعه ورزش همگانی در قم بسیار اثرگذار باشد.

وی درادامه با اشاره به ماده ۵۳ قانون الحاقی گفت: براساس این قانون تا هشت سال پیش دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند که یک درصد از اعتبارهای خود را صرف توسعه ورزش همگانی کنند و این درحالی است که این قانون درسال‌های اخیر از تکلیف به مجاز بودن دستگاه‌ها برای این منظور کاهش یافته‌است.

زند گفت: درقانون برنامه ششم ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش تخصیص یافت که این قانون توانسته است تا در ۲ سال اخیر کمک‌های بسیار زیادی به ورزش کشور به ویژه ورزش همگانی کند.

رییس هیات ورزش همگانی قم با تاکید بر اینکه می‌توان با تصویب قوانین خوب و محکم درحوزه ورزش در سطح کلان تحول بسیار زیادی ایجاد کرد، ‌ادامه داد: براساس قانون، شرکت‌های خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی آنچه در ورزش هزینه می‌کنند جزو هزینه‌های قابل‌قبول آن‌ها در مالیات شرکت حساب می‌شود ولی اگر این هزینه به عنوان مالیات حساب شود، ‌همه شرکت‌ها به سمت سرمایه‌گذاری در ورزش روی می‌آورند.

زند، با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت افراد جامعه، ‌افزود: حداقل ۳۰ درصد از جمعیت استان از چاقی، دیابت و فشارخون رنج می‌برند که توسعه فعالیت ورزشی می‌تواند این آمار را در استان کاهش دهد.

وی، جامعه هدف هیات ورزش همگانی را افراد در معرض بیماری از جمله بزرگسالان و ‌زنان خانه‌دار دانست و گفت: بزرگسالان و زنان خانه‌دار به دلیل کم تحرکی مستعد بیماری‌های جسمی حرکتی هستند که جذب این افراد به ورزش بیشتر از سایر اقشار ضروری است.

رییس هیات ورزش همگانی قم،‌ ادامه داد: رسانه‌های استان در حوزه فرهنگ‌سازی ورزش همگانی نقش مهمی دارند و این در حالی است که بیشتر حجم تولیدات ورزشی رسانه‌ها تنها به حوزه ورزش قهرمانی اختصاص یافته‌است.

زند،افزود: اداره کل ورزش و جوانان قم در سال‌های اخیر از تمام توان خود برای کمک به توسعه ورزش همگانی دریغ نکرده‌است ولی برای ایجاد تغییر اساسی در همگانی کردن ورزش قم باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به کمک این اداره کل بیایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.