سید مرتضی بختیاری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: لیست پرداختی‌ها را در اختیار وزارتخانه مربوطه می‌گذاریم و آنها نیز با برنامه‌ریزی اقدام می‌کنند.

وی گفت: در زمینه کمک معیشتی مددجویان در لیستی که ارائه شد، یکسری اختلاف آماری داشتیم که بخش عمده‌ اشکالات برطرف شده و بخشی که باقی مانده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال تبادل نظر هستیم.

رییس کمیته امداد اظهار داشت: در مورد پرداخت کمک معیشتی مددجویان چه افرادی که از محل تبصره ۱۴ به آنان پرداخت می‌کنیم و چه افرادی که از محل تبصره ۱۴ نیستند و جزو مستمری بگیران عادی ما هستند، دغدغه‌ای نداشته باشند زیرا در هر مورد اگر احیانا پرداخت نشود با هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر کمک معیشتی مددجویان با تاخیر هم باشد، جبران خواهیم کرد و اکنون آمار ما خیلی کاهش پیدا کرده ولی در عین حال در این بخش مشکل داریم.

بختیاری درباره میزان افزایش مستمری برای مددجویان در سال آینده گفت: آنچه در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که توسط دولت آماده و تحویل مجلس شورای اسلامی شده، مانند کارکنان دولت ۱۵ درصد است.

او با بیان اینکه با توجه به تورمی که در جامعه است مقداری مسائل معیشتی مددجویان تحت تاثیر قرار گرفته است اضافه کرد: در زمینه نوسانات قیمت‌ها از دولت و مجلس تقاضای افزایش ۵۰ درصدی مستمری را داشتیم که امیدواریم در بودجه سال آینده ما را کمک کنند.

رییس کمیته امداد همچنین گفت: ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی محرومان برای این نهاد در نظر گرفته شده است که در استان‌های مختلف کشور ساخته می‌شود و از این تعداد پنج هزار واحد در خراسان جنوبی، پنج هزار واحد در کرمان، ۶ هزار واحد در سیستان و بلوچستان و یک هزار واحد هم طبق تفاهم‌نامه در استان دیگر ساخته می‌شود.

وی عنوان کرد: از مجموع پنج هزار واحد تعهد ما در خراسان جنوبی امروز ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسید و یک هزار واحد تا دهه فجر و ۵۰۰ واحد تا پایان سال و بقیه را تا قبل از هفته دولت سال آینده تکمیل خواهیم کرد.

- فاز اول ساخت مسکن نیازمندان در استان خراسان جنوبی شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید. 

آیین بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی در سراسر خراسان جنوبی عصر جمعه در ادامه سفر یکروزه محمدباقر نوبخت به این استان در روستای «هج و نج» از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و استانی نیز در این آیین حضور داشتند.

براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد که امروز یک هزار و ۵۰۰ واحد سهم بنیاد مسکن و ۵۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.