محمدصادق معتمدیان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این اداره در جریان خدمات ارایه شده در واحدهای قضایی، شناسنامه، میز خدمت، صدور، ایستگاه کارت هوشمند و گنجینه اسناد هویتی مفاخر و مشاهیر استان قرار گرفت.

گفت و گو با کارمندان اداره ثبت اسناد بیرجند و ارباب رجوع و نیز بازدید از محل جمع‌آوری اسناد قدیمی از دیگر برنامه‌های معتمدیان در روز ثبت احوال بود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در این بازدید گفت: ۴۷ هزار نفر از افراد واجد شرایط استان هنوز برای اخذ کارت هوشمند ملی مراجعه نکرده‌اند.

علیرضا مهرآور افزود: خراسان جنوبی در سال ۹۶ و ۹۷ به عنوان استان فرهنگی در حوزه صدور کارت هوشمند ملی در رتبه اول کشور بود که این روند سیر کاهشی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: کار ثبت بیش از ۹۱ درصد از جمعیت استان برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام شده است که امیدواریم با مراجعه دیگر شهروندان بتوانیم این مهم را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

مهرآور اظهار داشت: از خردادماه سال جاری اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تمام شده و هیچگونه راستایی‌آزمایی از بستر کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: افرادی که هنوز برای گرفتن کارت هوشمند ملی مراجعه نکرده‌اند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه ثبت وقایع چهارگانه حیاتی، صدور کارت هوشمند ملی و استعلام انتخابات را از مهمترین وظایف این دستگاه ذکر کرد.

فرماندار بیرجند و برخی از معاونان و مدیران استانداری، معتمدیان را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.