علی اکبر نخعی روز شنبه افزود: کودکان زیر ۶ سال که از نظر شاخص‌های رشد (وزن، قد و شاخص‌های تغذیه) در وضعیت مناسبی نیستند و منحنی رشد آنها پایین‌تر از حد نرمال است توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد ماهیانه برای هر کدام از کودکان دچار سوء‌تغذیه تحت حمایت، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب کارت الکترونیکی هر کدام از این افراد واریز می‌کند و افراد شامل این طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد از سبد غذایی شامل حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن بهره‌مند شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه هر ۶ ماه یک بار توسط مرکز بهداشت استان مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

وی افزود: با همکاری مرکز بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی تلاش‌های گسترده‌ای به کار گرفته شده است تا بتوانیم به سلامت جسمی و حرکتی کودکان دچار سوء‌تغذیه کمک کنیم.

نخعی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه سالم، مراقبت از مادران باردار و شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء‌تغذیه را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در جهت پیشگیری از افزایش کودکان دچار سوء‌تغذیه در بین استان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.