هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف به آنها ارائه می‌شود و در این میان ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشتی گروههای مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.
وی اظهار داشت: کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد است و با همین رویکرد یکهزار و103کودک با همکاری خانه های بهداشت شناسایی و از سبد غذایی کمیته امداد در جهت بهبود تغذیه ای بهره مند شدند.
صفری ارزش هردوره سبد غذایی برای کودک را 920 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: سبد غذایی تعیین ‌شده بر اساس الگوی روزانه کالری کودکان، شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: 438 نفر از این کودکان در مناطق محروم وکم برخوردار ساکن هستند که بیش از 2 میلیارد و 420 میلیون ریال برای تهیه سبد غذایی به خانواده ها پرداخت شده است.
این مسئول، همچنین به حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اشاره و خاطر نشن کرد: این طرح باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم آغازشده و از ابتدای امسال تاکنون 136 میلیون ریال به 20 مادرمشمول این طرح پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، که در مجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.