به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی محمد واعظی کارگردان مستند «رویای آب» درباره حس و حال خود از دریافت این جایزه گفت: از هیات انتخاب، داوران و عوامل اجرایی جشنواره سینما حقیقت که این کار را دیدند و باعث شدند مردم هم این مستند را ببینند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ویژگی مهمی که یک کار می‌تواند داشته باشد و ما فیلم را با آن رویکرد ساختیم، امید است؛ اینکه چگونه می‌شود با امید سرنوشتی را تغییر داد.

واعظی گفت: در این روایت مبارزه‌ای که از قهرمان مستند شاهد هستیم، باعث می‌شود تا دیگران هم بتوانند در این مسیر قدم بردارند.

مستند رویای آب درباره محمد، یک کشاورز زاده اهل قاین در خراسان ‌جنوبی است که می‌خواهد با راه‌اندازی یک کسب و کار نوین (استارتاپ) راه‌حلی را برای بحران کم آبی در سرزمین پدری‌اش بیابد، سرزمینی که تمامی قنات‌هایش خشک شده و زعفران، محصول اصلی آن نیز در خطر نابودی است.  

تندیس نقره‌ شهید آوینی به مستند «خاطرات موتورسیکلت» رسید 

مستند «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی امیرحسین نوروزی و با تصویربرداری مسلم نجفی از هنرمندان فردوس نیز تندیس نقره‌ شهید آوینی را در جشنواره بین المللی سینما حقیقت به دست آورد. 

این فیلم توانست از سوی هیات داوران بخش جایزه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت که عبارت بودند از سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور، تندیس نقره‌ را کسب کند.

این مستند داستان موتورسواران جوان و متمولی را روایت می‌کند که با آغاز جنگ تحمیلی، تحت تأثیر شهید چمران به جبهه‌های حق علیه باطل پیوستند. 

خاطرات موتورسیکلت از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی در بخش شهید آوینی سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت حضور داشت.

همچنین اکران مجموعه فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) در خراسان جنوبی با نمایش «بانو عصمت» پایان یافت. 

مستند بانو عصمت شب گذشته ۲۵ آذرماه در سانس ساعت ۱۹:۳۰ سینما فردوسی بیرجند به نمایش درآمد.

این مستند روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است، زنی که خود و اعضای خانواده از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.

زندگی پس از جنگ و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خانم احمدیان نیز بخش مهمی از زندگی اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است.

بنابر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اکران فیلم‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) در خراسان جنوبی اولین بار روزهای ۲۴ و ۲۵ آذر ماه جاری انجام و با استقبال خوب علاقه‌مندان رو به رو شد.

آیین پایانی سیزدهمین جشنواره مستند ایران (سینما حقیقت) شامگاه دوشنبه ۲۵ آذرماه در تالار وحدت تهران با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر و حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی و حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.