امان الله مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه آبخیز فخرود شهرستان ۲ سازه ملاتی در روستاهای نگینان و علی آباد فرهنگ به حجم ۷۰۰ متر مکعب در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با اعتبار ۲۱۱ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می‌شود و ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادی با بیان اینکه در حوضه آبخیز فیزیک - نوزاد نیز ۲ بند خاکی در کلاته مخملباف و مسک با حجم خاکریزی ۲۸ هزار مترمکعب و ۷۹۰ مترمکعب سرریز سنگ و ملات در دست اجراست،   اضافه کرد: این بندهای خاکی با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست و ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: در حوضه آبخیز گزیک - زیدان نیز سه بند خاکی در روستاهای زیدان و نصرالدین با اعتبار ۷۱۰ میلیون تومان و با همکاری آستان قدس رضوی و قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری درمیان افزود: از این تعداد ۲ بند خاکی در روستای زیدان به حجم ۵۳ هزار مترمکعب و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی و یک بند خاکی در روستای نصرالدین به حجم ۱۳ هزار مترمکعب و با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

مرادی همچنین از آزادسازی ۱۹ هزار و ۵۰۰  هکتار از مراتع احیا شده این شهرستان برای تعلیف دام و بهره برداران مرتعداران از ابتدای آبان‌ماه خبر داد و گفت: مناطق قرق در قالب ۱۲ طرح مرتعداری برای تعلیف ۱۳ هزار واحد دامی آزاد شد و ۴۲۵ بهره‌بردار روستایی و عشایری شهرستان از مزایای آن برخوردار شدند.

وی گفت: علوفه استحصالی از این مراتع ۹۶۵ میلیون تومان برآورد شده است.

مرادی اظهار داشت: از مجموع عرصه‌های طبیعی درمیان ۱۴ درصد را اراضی بیابانی، ۵۸ درصد را مراتع فقیر با اقلیم بیابانی، ۲۱ درصد را مراتع متوسط و خوب و هفت درصد آن را جنگل‌های ایران - تورانی با پوشش قالب درخت بنه تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.