رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه با بیان اینکه در حال حاضر 64 هزار و 595 هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان فاقد پوشش گیاهی است، گفت: با توجه به پوشش گیاهی کم مراتع شهرستان در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون ریال برای بوته کاری و احیاء مراتع این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمد فتحی اظهار کرد: شهرستان سربیشه دارای 822 هزار و 246 هکتار وسعت بوده که 95 درصد آن را عرصه های بیابانی و ملی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این میزان 69 درصد را اراضی مرتعی تشکیل می‌دهد، بیان کرد: بیشتر این مراتع جزء مراتع فقیر و خیلی فقیر محسوب می‌شود که 93 درصد اراضی مرتعی را شامل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه با اشاره به اینکه هشت درصد از مساحت شهرستان معادل 65 هزار و 928 هکتار را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد، افزود: بالغ بر 10 درصد این مساحت نیز توسط بیشه زار و درختچه‌ها پوشانده شده است.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر 64 هزار و 595 هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان فاقد پوشش گیاهی است، بیان کرد: با توجه به پوشش گیاهی کم مراتع شهرستان در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون ریال برای بوته کاری و احیاء مراتع این شهرستان اختصاص یافت.

وی از اجرای 120 هکتار بوته کاری و احیای مراتع از محل این اعتبار در سال گذشته خبر داد و گفت: این اراضی شامل سه سامانه مرتعی اجرا و از قبل ان 25 خانوار منتفع شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه ادامه داد: در حال حاضر در بازدید کارشناسان سبزینگی این مراتع بالای 90 درصد بوده و با قرق آن، پوشش گیاهی منطقه احیاء خواهد شد.

فتحی یادآور شد: گونه‌های گیاهی کاشته شده از سه گونه مرتعی آتریپلکس، قیچ و عجوه با تراکم 180 بوته در هکتار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.