معاون استاندار خراسان جنوبی در این نشست که در سالن جلسات فرمانداری بیرجند برگزار شد گفت: احزاب در همه نظام‌های دموکراتیک دنیا نقش محوری دارند و نظام اسلامی که یک نظام مردم‌سالار دینی است در بسترسازی برای فعالیت احزاب پیشگام بوده است.

ناصر خوش خبر افزود: شکل‌گیری خانه احزاب در مرکز استان برای پاسخگویی به مطالبه جوانان و فعالان حوزه سیاسی و جامعه مدنی مهم است که امیدواریم این خانه منشا خیر برای همدلی و رفاه استان شود تا هدف‌گذاری‌هایی که برای توسعه همه جانبه خراسان جنوبی توسط مدیریت ارشد استان شکل گرفته، تسهیل شود.

وی گفت: در ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد مسیر احزاب با همه فراز و فرودها دنبال شده اما هنوز به درستی از ظرفیت احزاب استفاده نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در نظام مردم‌سالاری دینی ما احزاب و گروه‌ها و فعالان سیاسی در چارچوب قانون فعالیت کرده و موجب گسترش آگاهی‌های فردی و گروهی شده‌اند که در انسجام و وفاق ملی هم نقش موثری دارند.

او گفت: جامعه فعلی بیشتر از هر دوره‌ای نیاز داشته که فعالان عرصه سیاست با استقلال رای در چارچوب نظام اسلامی در راستای وحدت، همدلی و انسجام و یکپارچگی کشور فعالیت کنند.

وی افزود: با باید در کنار هم مسیری را ترسیم کنیم که منتهی به اقتدار نظام اسلامی و افتخار مردم و ملت شود و جریانات سیاسی در همه عرصه‌های کشور و حمایت از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های کلان نظام پیشگام بودند و جریانی که در حوزه سیاسی در داخل علیه نظام فعالیت کند، نداریم و همه فعالان حوزه سیاسی معتقد به نظام و مردم هستند.

خوش خبر اظهار داشت: نگاه افکار عمومی به احزاب انتقال نیازهای جامعه به حاکمیت بوده و همچنین احزاب باید در جامعه نشاط و امید را توسعه دهند.

وی گفت: امسال رویدادهای مهمی مثل دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم و از طرفی دشمن به دنبال ایجاد چالش برای کشور است که مشارکت مردم با فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی پررنگ‌تر می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: کشور ما نیاز دارد که نیروهای اصلح در انتخابات حضور پیدا کنند و احزاب باید این بستر را برای عامه مردم تبیین کنند تا شاهد حضور حداکثری در انتخابات باشیم.

۴۰ دفتر فرعی احزاب در خراسان جنوبی به نمایندگی از ۲۸ حزب فعال است.

در نشست انتخابات شورای اجرایی خانه احزاب خراسان جنوبی محمد حاجی‌زاده، بهزاد جمالی پور، اسماعیل دهقانی، محمدعلی اربابی، محمد قریب، ابوالقاسم روح بخش، مجتبی جعفری، فرینام فلاح و محمدرضا رفیعی به عنوان اعضای شورای اجرایی این تشکل انتخاب شدند.

فعال شدن خانه احزاب در خراسان جنوبی مطالبه اغلب تشکل‌ها و فعالان سیاسی این استان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.