حسن رمضانی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این نمایشگاه در استان تثبیت شده و جایگاه خوبی در سطح کشور پیدا کرده است.

او گفت: در سال‌های گذشته وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فقط مجوز نمایشگاه استانی و بعد از آن منطقه‌ای را به استان خراسان جنوبی ارائه می‌کرد اما در سه سال گذشته با تلاش‌های انجام شده در تقویم این وزارتخانه نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی جایگاه خوبی پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: از مجموع ۳۱ استان کشور ۱۴ استان مجوز برگزاری نمایشگاه سراسری را دارند که خراسان جنوبی یکی از این استان‌ها است.

وی با اشاره به موفقیت استان در معرفی حوزه صنایع دستی و استقبال مردمی و فروش مناسب در این نمایشگاه عنوان کرد: این مهم موجب شده که نمایشگاه تثبیت شود و امروز صنایع دستی و تولیدات آن نزد مردم جایگاه خوبی دارد و فروش های نمایشگاهی با استقبال خوبی مواجه شده است.

رمضانی گفت: امسال چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی را روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند با ۲۰۴ غرفه برگزار خواهیم کرد که از این تعداد ۱۳۸ غرفه متعلق به صنعتگران و هنرمندان استانی است.

وی اظهار داشت: از مجموع غرفه‌های استانی بیش از ۴۰ غرفه تولیدکنندگان شهرستان بیرجند هستند و ۴۳ غرفه نیز دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی از جمله کمیته امداد، جهاد کشاورزی، امور عشایری، سازمان زندان‌ها، صنعت، معدن و تجارت، دانشکده سپیده کاشانی و... هستند که برای حضور اعلام آمادگی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی خراسان جنوبی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است افزود: ۶۵ غرفه نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نیز به هنرمندان سایر استان‌ها اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان اصفهان و یزد به صورت ورک‌شاپ (کارگاه آموزشی) در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: کمیته امداد استان به تنهایی با ۳۰ غرفه در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت که کمکی به اقتصاد خانوارها تحت حمایت این نهاد و توانمندسازی آنها است.

رمضانی از رشد صد درصدی غرفه‌ها در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد ریال فروش در نمایشگاه صنایع دستی استان داشتیم که امیدواریم علیرغم مشکلات اقتصادی مردم، امسال نیز شاهد افزایش فروش باشیم.

چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی ۱۳ تا ۱۸ آذر ماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.