پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی بخش دوم سخنان محمدصادق معتمدیان در دیدار با مدیر و کارکنان پایگاه خبری تحلیلی خاورستان را امروز (شنبه) منتشر کرد. 

وی اظهار داشت: ورود به زندگی شخصی افراد نقد نیست و به نام نقد، موتور محرکه یک سازمان را خاموش نکنیم؛ تخریب و توهین با چارچوب های عرفی و قانونی منافات دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اجازه نمی‌دهیم در این راستا رسانه‌ای از چارچوب اخلاقی و قانونی عبور کند، نقد در چارچوب اخلاقی و قانونی را پذیرا بوده و می‌شنویم و این گونه اقدامات به بهانه نقد کردن، نیاز به نطارت و تذکر دارد.

وی افزود: رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از یکدیگر انتظاراتی دارند و طی جلسه‌ای که با مدیران رسانه‌ها برگزار شد دستور تدوین منشور اخلاق رسانه‌ای در استان را صادر کردم.

وی گفت: معتمدیان یک فرد است و روزی می‌رود اما تخریب جایگاه حاکمیتی نماینده دولت، خلاف مصالح نظام و بی‌تقوایی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ان شاءالله خداوند عنایت کند بسیجی بمانیم و خدماتمان مورد رضای پروردگار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از وزارت کشور حقوق نمی‌گیرم و پس از پذیرفتن مسئولیت در مجموعه وزارت کشور، حقوقم در سازمان سابقم نیز کاهش پیدا کرده است.

معتمدیان گفت: چرا برخی‌ها چوب لای چرخ خدمت‌رسانی به مردم می گذارند، بنده دولت را ذیل نظام می‌دانم و ان شاءالله همه این نگاه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر، اجرای چند پروژه بزرگ و تحول ساز در توسعه استان را آغاز کردیم، از جمله احداث راه آهن که یکی از اَبَر پروژه‌هایی است که توسعه شرق کشور را در پی خواهد داشت و با پیگیری‌های مستمر و با عنایت ویژه دولت به خراسان جنوبی، در سه ماه گذشته دو مصوبه هیات دولت را برای راه آهن استان داشته‌ایم که اختصاص ۷۰۰ میلیون یورو از منابع فاینانس خارجی از کشور روسیه یکی از مصوبه‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خبر خوش و جدید اینکه، روز گذشته شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی را به لیست پنج استان اولویت‌دار کشور در زمینه ریل‌گذاری اضافه کرد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان محروم نیست و شاید بهتر باشد از واژه کمتر برخوردار استفاده کنیم چرا که برخوردار از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، ذخایر و نیروی انسانی بسیار توانمند است.

معتمدیان افزود: به عددهای کوچک قائل و قانع نیستم و با پیگیری و رایزنی با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی سهم ۵۰ هکتاری احداث گلخانه در استان را به یک هزار هکتار افزایش دادیم.

به گفته وی حداقل یک هزار میلیارد تومان با شرکت ایدرو در استان سرمایه‌گذاری خواهیم داشت که در فاز اول ۵۶۰ میلیارد تومان در قالب سه طرح خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم طی تفاهم نامه با محوریت وزارت صمت و شرکت‌هایی مثل ایدرو و ایمیدرو، تا پایان دولت بتوانیم در هر شهرستانِ استان خراسان جنوبی یک طرح صنعتی ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان با تامین مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه دولتی هدف‌گذاری شد و به سرعت در حال احداث است.

وی گفت: اعتبارات بخش راه در استان که مجموع سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بوده اما طی سال جاری تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

معتمدیان اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستاها طبق توافقاتی که انجام شد، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار پیش‌بینی شده است.

وی گفت: طرح اقدام ملی تامین مسکن از سوی دولت که در فاز اول سهم استان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بود، ان شاءالله در فاز بعدی سهم بیشتری برای استان در نظر گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارهای آماده‌سازی اراضی و تجهیز زیرساخت‌های لازم در اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان بیرجند آغاز شده و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در بخش مسکن استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تلاش کردیم که حاشیه‌ای در استان ایجاد نشود و تمام تلاش‌ما بر این بوده که متن اصلی برنامه مان، کار و تلاش و خدمتگزاری بی منت و شبانه روزی به مردم باشد.

وی گفت: سیاست کاری ما صداقت با مردم، تعامل و شنیدن صدای همه اقشار و طبقات اجتماعی در استان است و از جمله ملاک‌های موردنظر بنده برای انتصاب مدیران در شرایطی که گزینه‌های متعددی موجود باشد، تعهد، تخصص، تجربه، بومی بودن و طی کردن سلسله مراتب مدیریتی است.

معتمدیان بیان کرد: قطب تولید لاستیک هستیم، طرح استیل کرد لاستیک از جمله طرح‌هایی است که با سرمایه‌گذاری ایدرو در استان عملیاتی و زنجیره تولید لاستیک در استان تکمیل می‌شود و بحث انتقال آب از دریای عمان به شرق به نتایج خوبی رسیده و انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع شرایط استان رو به توسعه است افزود: باید پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و کسی که مسوولیت می‌پذیرد باید شبانه روز در اختیار مردم باشد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید نهضت مطالبه‌گری را در مردم استان نهادینه کنیم، البته مطالبه‌گری مبتنی بر ظرفیت‌ها و توان موجود، نه مطالبه‌گری بدون چارچوب و بر پایه انتظارات غیر واقع بینانه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.