حجت الاسلام علی محمدی روز جمعه در همایش توجیهی آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: ملاک عمل در انتخابات قانون است نه اعمال سلیقه شخصی و جناح بندی و در بررسی صلاحیت‌ها نیز باید طبق مر قانون عمل شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را داریم و برنامه‌ریزی‌ها برای این موضوع در حال انجام است.

سردار مجید شجاع افزود: ورود نیروی انتظامی به عرصه‌های سیاسی ممنوع است اما این موضوع نافی نظارت نیروی انتظامی بر انتخابات نیست.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و اقدامات خود را برای انتخابات از اول سال آغاز کرده است گفت: در این راستا استعلام‌های نامزدهای احتمالی آماده شده و بعد از نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: برخی آسیب‌های احتمالی حوزه‌های مختلف را شناسایی کردیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی اظهار داشت: در موضوع حفاظت از صندوق‌های آرای مردم از کارکنان نیروهای انتظامی استفاده خواهیم کرد و چنانچه نیاز باشد از مجموعه سپاه و بسیج استفاده خواهد شد.

وی گفت: همچنین پیش بینی‌های لازم در حوزه‌های مختلف در مسائل امنیتی صورت گرفته و آمادگی کامل برای ورود به صحنه‌های مختلف انتخابات را داریم.

سردار شجاع اختلالات اینترنتی، عدم تمکین به قانون توسط برخی نامزدها، اعلام نتایج اولیه قبل از شمارش و تبعات بعد از آن، ورود مسئولان به انتخابات و حمایت از نامزد خاص را از چالش‌های احتمالی پیش روی انتخابات عنوان کرد.

وی گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب به اوج رساندن مشارکت مردم و مسابقه خدمت‌رسانی به مردم مهم است که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی نیز مهم و ضروری است تا جمهوری اسلامی ایران در کل جهان به عنوان الگویی از مشارکت حداکثری مردم باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن در سال‌های مختلف بعد از انقلاب به دنبال ایجاد فتنه انگیزی برای ناامن کردن کشور بوده است و تاکنون در این راه نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی افزود: به عنوان مثال در انتخابات ۸۸ که حضور حداکثری مردم می‌توانست کام مردم را شیرین کند، فتنه‌گری کردند که با بصیرت مردم آن فتنه نقش برآب شد.

وی گفت: در چند مدت گذشته نیز فتنه‌گران با پشتیبانی دشمنان و دلارهای نفتی به بهانه گرانی بنزین در کشور ما اغتشاش کردند که خوشبختانه نتوانستند به اهداف خود برسند و در نهایت تیرشان به سنگ خورد.

سردار شجاع افزود: مشارکت حداکثری مردم، سلامت، امنیت و رقابت سالم در انتخابات دشمنان را در توطئه‌هایشان ناامید می‌کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.