محمدعلی جاوید روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی از افزایش اقدامات عمرانی در شهر بیرجند علیرغم شرایط سخت مالی خبر داد و افزود: در آن زمان به ظرفیت واقعی شهرداری از نظر بودجه نرسیده بودیم و اگر صد درصد هم تحقق پیدا می‌کرد می‌توانستیم هزینه‌های جاری شهرداری را پرداخت کنیم.

شهردار بیرجند بیان کرد: این بودجه را با روش‌های مختلف، همکاری شورای شهر و حمایت استانداری به ۱۳۰ میلیارد تومان رساندیم لذا آن مقدار که تفاوت بین این دو رقم است در اقدامات عمرانی خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: وصول مطالبات از طریق صدور پروانه دستگاه‌های اجرایی به طور جدی دنبال شد و پرداخت عوارض‌ها را نیز ساماندهی کردیم به طوری که اکنون به شکل سیستمی پرداخت می‌شود.

جاوید با بیان اینکه برای افزایش بودجه شهرداری کمیته درآمدی نیز فعال شده است افزود: هنوز به ۶۰ درصد ظرفیت بودجه شهرداری بیرجند نرسیده‌ایم و در شرایط فعلی بودجه این شهر باید حداقل ۲۲۰ میلیارد تومان باشد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری شهرداری است که اگر بتوانیم ظرفیت کامل بودجه شهرداری را به کار بگیریم کارهای عمرانی بسیار بزرگی می‌توان انجام داد.

شهردار بیرجند عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با همراهی و قانونمندی همیشه به حق و حقوق مردم آگاه هستند و شرایط خوبی تاکنون برای شهرداری فراهم بوده که این موضوع قابل تقدیر است.  

وی گفت: قدردانی مردم حتی از اقدامات کوچک، مسئولیت ما را در حوزه مدیریت شهری چند برابر می‌کند.

جاوید که ۲ سال از انتخاب او به عنوان شهردار بیرجند می‌گذرد افزود: خاطرات خوبی از مردم شریف، اصیل و با فرهنگ این شهر دارم و خدمت به این مردم با ارزش است.

وی گفت: یکی از شانس‌های بزرگ بنده در شهرداری بیرجند وجود شورای شهر فرهیخته است که اعضای آن قانومند، پیگیر و پای کار هستند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در شرایط سختی شهرداری بیرجند را تحویل گرفتم افزود: اوج تحریم‌ها در همین زمان اعمال می‌شود و اعتبارات دولتی برای شهرداری‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

وی گفت: بدهی‌هایی همچون معوقات کارکنان در مجموعه شهرداری داشتیم، از طرفی کارهای عقب مانده زیادی در حوزه مدیریت شهری وجود داشت و از آنجا که شهردار از استان دیگری انتخاب شد نگاه بر این بود که کار خارق العاده‌ای انجام شود.

جاوید با بیان اینکه پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف شروع شده است ادامه داد: تنظیف شهر در بیرجند که اکنون به عنوان یک برند در کشور شناخته شده است، عملیات فضای سبز، آسفالت، پارک‌های محله‌ای، خدمات عمومی همه در شرایطی انجام شده که حتی کلانشهرها هم در پرداخت حقوق و مزایا مانده‌اند.

وی از به‌ روز شدن معوقات شهرداری در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین کارهای شاخصی باید انجام می‌شد و از روز اول برنامه‌ریزی کردیم که بیش از ۱۰ پروژه مهم و مطالبه عمومی مردم در دستور کار است.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه همواره از رسانه‌ها درخواست انعکاس واقعیت‌ها را داریم افزود: با انحراف افکار کار به سر منزل مقصد نمی‌رسد و نتیجه عکس خواهد داشت لذا تلاش داریم همیشه واقعیت را برای مردم بازگو کنیم چون مردم همواره به دنبال شفافیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.