ناصر نبی زاده روز یکشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در سایت نمایشگاه بین المللی بیرجند از توزیع ۱۱۰ میلیون تومان بن کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب از سوم تا هشتم آذرماه برای علاقه‌مندان دایر است.

وی افزود: ۴۶۴ ناشر ملی و استانی در ۲۳۰ غرفه آثار خود را ارائه خواهند داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: همچنین از مجموع غرفه‌های کتاب ۳۲ غرفه مربوط به ناشران استان و مابقی برای ناشران و نمایندگان کشوری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان ۳۲ غرفه برای برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده است اظهار داشت:  برپایی شب فرهنگی شهرستان قاینات، معرفی پیشینه، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، برپایی نمایشگاه آثار و کتاب‌های نجیب‌الله رجبی در حوزه قاین شناسی و تاریخ این شهرستان، برپایی نمایشگاه آثار مولفان قاینی و اجرای موسیقی مقامی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه خواهد بود.

نبی زاده با اشاره به برنامه جانبی شب فرهنگی شهرستان خوسف در این نمایشگاه گفت: در این زمینه دیوان‌نامه ناقوس، مشاهیر و مفاخر خوسف معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب‌های ارائه شده در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در موضوعات مختلف عمومی، پزشکی، هنر، حقوق، کودک و نوجوان، زبان انگلیسی، توان‌یابی و... است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه، ایجاد نشاط اجتماعی، تشویق مردم، مسؤولان و سازمان‌ها برای مشارکت در حوزه کتابخوانی و شناسایی ناشران و فعالان کتاب استان از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

سیصد و نود و نهمین نمایشگاه کتاب کشور و سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به روی علاقه‌مندان باز است.

همزمان با افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از برگزیدگان سومین جشنواره کتاب سال استان نیز تقدیر شد.

چهار کتاب در سومین جشنواره کتاب سال خراسان جنوبی، برگزیده و ۲ کتاب شایسته تقدیر شدند که ضمن تقدیر از نویسندگان این کتاب‌ها در این نمایشگاه آغاز چهارمین جشنواره کتاب سال استان اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.