احمد محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تخفیف 30 درصدی کتاب ها در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای خرید کتاب بدون واسطه خواهد بود، افزود: در مراسم افتتاح نمایشگاه بنا به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان جنوبی حضور خواهند داشت.
به گفته وی واگذاری غرفه های نمایشگاه از 25 شهریور تا سوم مهرماه از طریق سایت انجام شد و ناشرانی که نمایندگی در این استان داشتند را برای حمایت از کتاب فروشان استان ثبت نام نکردیم.
وی ادامه داد: در همین ارتباط 286 ناشر به صورت مستقل، 195 ناشر به صورت اعطای نمایندگی و 12 کتابفروشی در استان ثبت نام کردند که 90 ناشر مستقل، 45 نمایندگی نشر، 30 ناشر فروش متمرکز و هشت ناشر استانی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

** ارایه بیش از 41 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی
محبی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 41 هزار و 135 عنوان کتاب به نمایش گذاشته می شود، عنوان کرد: کتاب های حقوقی، پزشکی، زبان های خارجی، عمومی، کشاورزی، کمک آموزشی، هنری و دانشگاهی از مهمترین عناوین این کتاب ها خواهد بود.
وی ادامه داد: برای برپایی این نمایشگاه چهار میلیارد ریال برای بن کارت و 800 میلیون ریال برای یارانه اختصاصی در نظر گرفته شده است که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی غرفه کودک و نوجوان، آموزش شعر خوانی، نقالی و تعزیه، نقاشی، و امضای عهد نامه توسط نوجوانان را از مهمترین حواشی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: متقاضیانی که موفق به حواله و بن کارت نشده اند در هنگام آغاز نمایشگاه می توانند گزینه مورد نظرشان را دریافت کنند و برای هر کارت ملی یک بن کارت صادر خواهد شد.
وی در ادامه، بررسی وضعیت نشر کتاب، نشست تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی، بررسی حقوق شهروندی، کارگاه آموزشی دعوت فرزندان به نماز و آسیب شناسی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را از مهمترین سخنرانی هایی عنوان کرد که در حاشیه این نمایشگاه با استفاده از سخنرانان مجرب برگزار خواهد شد.
یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از 17 تا 22 مهر ماه در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند از ساعت 15.30 تا 21.30 برگزار خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.