مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز یکشنبه در جشنواره سراسری جهادگران علم و فناوری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد گفت: این نخستین جشنواره جهادگران علم و فناوری است که با هدف تجلیل از جهادگران این عرصه به مناسبت چهل سالگی بسیج برگزار شده است.

مرتضی عظیمی‌فر افزود: سفارشات موکدی در باب اهمیت علم و فناوری شده همچنین مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت علم به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب که همچون سند راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است تاکیدات زیادی داشته‌اند که در اولین مولفه‌های این بیانیه به علم و دانش پرداخته شده است.

وی یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور را علم و فناوری دانست و گفت: بسیج  به عنوان امتداد مردمی نهادها از این امر مستثنا نیست و باید بیش از گذشته در این زمینه فعالیت کند.

مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بسیج علمی سال ۸۷ همزمان با سایر اقشار بسیج با هدف بسیج ‌کردن تمام منابع و امکانات داخلی و  دستگاه‌های دولتی در استان‌ها تاسیس شد.

وی گفت: در گذشته ابتدا تقاضا بود و بعد تولید برحسب نیاز انجام می‌شد اما امروز ابتدا تولید است و بعد نیاز مطرح می‌شود که این زاییده علم و فناوری است لذا می‌طلبد همه دست به دست دهیم و قدم‌های محکم‌تری در این زمینه برداریم.

عظیمی‌فر اشاره به فعالیت مرکز رشد خلاقیت و نوآوری یادآور شد: مخترعان و مبتکران بسیجی می‌توانند با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه خود به مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج، آن را به محصول تبدیل کنند.

وی گفت: طرح‌های آماتور برای پرورش نخبگان مورد حمایت‌های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی تا سقف پنج میلیون تومان و طرح‌هایی که براساس نیاز استان شکل بگیرد تا سقف ۱۵ میلیون تومان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

عظیمی‌فرد افزود: خانه نخبگان بسیج نیز یک کانون علمی برای سازماندهی ظرفیت نخبگانی و دانشی در عرصه‌های مورد نیاز استان است که در قالب کارگروه‌های مختلف به انجام وظیفه می‌پردازند.

وی بیان کرد: پایگاه‌های علمی بسیج نیز در سطح استان برای تقویت، شبکه‌سازی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان، ایده‌ها و ابتکارات آنها فعالیت دارد.

مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) تصریح کرد: در پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان مباحث تامین فضای برای مخترعان، تحقیقات و آموزش دنبال می‌شود.

در این آیین از دستگاه مخترع بسیجی (بسکابادی) با عنوان دستگاه استحصال آب از بخار موجود در هوا و تصفیه آب در جوامع کوچک و پادگان‌های نظامی رونمایی شد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج از ۳۰ آبان آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.