ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شب گذشته تاکنون ۹ زمین لرزه بین یک تا ۳.۷ ریشتر در شهرستان سربیشه ثبت شده است.

وی بیان کرد: سه زمین لرزه بالای سه ریشتر از ساعت ۸:۴۹ صبح امروز تاکنون گزارش شده که در حدود ۲۶ کیلومتری جنوب غرب شهر سربیشه و شهر مود در عمق پنج کیلومتری بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه تعداد زلزله‌ها به تناوب کم و زیاد می‌شود و از طرفی استان زلزله‌ خیز هستیم با دستور استاندار خراسان جنوبی تمامی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در حالت آماده باش کامل به مدت ۲۴ ساعت قرار گرفتند.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی یا مالی در شهرستان سربیشه گزارش نشده است اما تمامی دستگاه‌ها آماده هستند تا به محض کوچکترین حادثه امدادرسانی لازم انجام شود.

فرماندار سربیشه هم گفت: شورای مدیریت بحران شهرستان تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود و تمامی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی شهرستان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

محمد محمدی افزود: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی یا مالی در شهرستان و روستاها گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تعدد زمین لرزه‌ها، آمادگی شرط عقل است اما هیچ موضوع خاصی وجود ندارد و مردم نیز فضاها را رصد می‌کنند.

فرماندار سربیشه از مردم خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی خود، نکات ایمنی را برای احتمال وقوع زلزله‌های بزرگتر رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.