محمدحسین اشرفی روز دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد افزود:عمده پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و بیشتر مربوط به تخلفات سوخت است.

وی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مربوط به قاچاق سوخت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی به افزایش ۲۰۷ درصد رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان اشاره و اظهار داشت: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی امکان اینکه بتوان در همه شهرستان‌های استان مستقر شویم، وجود ندارد.

وی گفت: این در حالی است که همکاران با همت چندگانه توانستند جایگاه خوبی از حیث رسیدگی، کاهش مدت زمان و اجرای پرونده‌ها در سه حوزه بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز و قاچاق کالا و خدمات کسب کنند.

اشرفی افزود: هفت ماه گذشته در بخش قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۸۸۹ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان دریافت و یک هزار و ۸۵۷ پرونده رسیدگی شده است.

وی تعداد پرونده‌های مختومه به وارده در بخش قاچاق کالا و ارز را ۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: میزان محکومیت پرونده‌های این بخش در مدت زمان مذکور ۲۰۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در سه پرونده قاچاق سوخت، خودروها به نفع دولت ضبط شده است.

وی درباره استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در مرز ماهیرود گفت: علیرغم همه محدودیت‌های نیروی انسانی، هرچند در درح سربیشه مجوز از ستاد مرکزی داریم اما استقرار تعزیرات حکومتی به تنهایی در مرز مصداق ندارند و سایر دستگاه‌های مربوط نیز باید مستقر شوند.

اشرفی افزود: برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در مرز ماهیرود به صورت شعبه سیار می‌توان مشکل را رفع کرد چون تعداد پرونده‌ها زیاد نیست.

وی بیان کرد: برخی از پرونده‌ها که از طریق نیروی انتظامی کشف می‌شود در مرکز استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت اتباع افاغنه در مرز ماهیرود خیلی زمان‌بر نیست مگر اینکه در استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی با تاخیر مواجه شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: یکی از مشکلاتی که بین ما و سازمان تعزیرات حکومتی است، اطاله استعلام‌های است که از کارگروه مرکزی ارسال می‌شود.

محمدعلی خاشی افزود: برخی پرونده‌ها ۶ تا یک سال طول می‌کشد که در این زمینه مدام با تهران در حال پیگیری هستیم چراکه مدت زمان رسیدگی در کارگروه یک تا دو هفته تعیین شده است اما بسیار با تاخیر انجام شده و کار مردم عقب می‌افتد لذا این موضوع نیاز به پیگیری دارد.

خراسان جنوبی با ۶ استان کشور و به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان همجوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.