میدان ابوذر بیرجند، محل وصل و مکان ابراز و تکرار پیامی است که ریشه در غیرت ایرانی و اسلامی یک ملت دارد.

ساعت نزدیک به ۹ صبح است، خیابان‌های منتهی به میدان ابوذر شاهد گام‌هایی آشنا است؛ گام‌هایی که قرار است صفی چند هزار نفری را برای ابراز پیامی یکدست تشکیل دهد.

هرچه به ساعت ۹ نزدیک می‌شویم جمعیت بیشتر می‌شود انگار قرار است طرحی نو در انداخته شود، مردم پرشورتر از همیشه آمده‌اند تا با حمایت از اقدام جسورانه دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال ۱۳۵۸ و رشادتی از نوع خون برای دانش‌آموزان در دانشگاه تهران بگویند تبعید هم نتوانست این شعله را در دلمان خاموش کند.

صدایی آشنا به گوش می‌رسد، رخشانی از یادگاران دفاع مقدس و آزاده سرافراز جلودار میدان است انگار می‌خواهد بگوید نسل انقلاب و دفاع مقدس همچنان در کنار جوانان و نوجوانان و آینده‌سازان کشور هستند.

فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در خیابان‌های بیرجند بلند می‌شود و این صدای خستگی‌ناپذیری است که پس از ۴۰ سال همچنان با قدرت و پابرجاست.

پیرزنی قد خمیده طول خیابان را می‌پیماید تا به جمع راهپیمایان برسد، در چشمهایش شوقی نهفته است که انگار همان اول انقلاب است، جلوتر رفتم تا فهمید خبرنگارم گفت: بیدختیم، خانم بیدختی، من هم آمده‌ام تا سهمم را به نظام و انقلاب ادا کنم.

صدای بلندگوها بلند بود وگرنه می‌خواستی ساعت‌ها نوای دلنشین این پیرزن را بشنوی، او گفت: آمده‌ام تا ارزش خون شهدا کم نشود، آمده‌ام تا خون شهدا لگدمال نشود اگر من نیایم پس چه کسی باید بیاد مادر؟

فکر می‌کنم اینگونه گفت تا سئوال نپرسم چطور با این وضعیت آمده‌ای، صحبت را ادامه داد: جوانان امروز همه بیدارند و باید بدانند که آمریکا هیچ دوستی با ایران نداشته من هم دعاگویشان هستم پسرم، تنها کاری است که از دستم بر می‌آید.

محو صحبت‌های پیرزن شده بودم که گفت: جوون باید بدونی که باطل همیشه رسوا می‌شود و پیروزی در راهی است که شما جوانان ایرانی انتخاب کردید.

راهپیمایی به خیابان پاسداران رسید. جوانی پرچم ایران به دست داشت و کوبنده شعار می‌داد. نزدیک شدم و پرسیدم چرا آمده‌ای گفت: از طرف مدرسه نیامده‌ام بلکه به نیابت از تمام دانش آموزانی آمدم که روزی در ۱۳ آبان در دانشگاه تهران برای اعتقادشان به خاک و خون کشیده شدند.

امیرحسین دانش آموز دبیرستان طباطبایی بیرجند بود اما انگار بیشتر از سنش می‌فهمید، او می‌گفت: آمده‌ام تا ثابت کنم که جوان ایرانی وقتی حرفی می‌زند با اقتدار پای آن می‌ایستد و شعار نمی‌دهد و امروز هم به ندای رهبرمان لبیک گفته‌ایم.

دوستان امیر حسین دورش جمع شدند نگاهی به آنها انداخت و افزود: ببینید همین پشتیبانی و همفکری که نسبت به نظام و انقلاب و ولایت فقیه بین ما دانش‌آموزان اما با عقاید مختلف نشان دهنده این است که در بنیان‌های نظام هم عقیده‌ایم و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

آمریکا همان آمریکای قبل از انقلاب است

این جمله را قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت و ادامه داد: مردم ایران به خوبی درک کرده‌اند که آمریکا همان آمریکای قبل از انقلاب است پس نباید به آن اعتماد کرد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۴۰ سال گذشته استکبار جهانی هجمه‌های سنگینی را به کشور وارد کرده و از سیاست مقابله با جمهوری اسلامی لحضه‌ای کوتاه نیامده است.

وی گفت: نیروهای مقاومت در سراسر عالم بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرده‌ و امروز هم آمده‌اند تا بگویند تا آخرین قطره خون از نظام و انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی اظهار داشت: ۱۳ آبان یادآور روز تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۲، قتل‌عام خونین دانش‌آموزان انقلابی در دانشگاه تهران و یادآور انقلاب دوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: انقلابیون باید بدانند که سفارتخانه‌های آمریکا و ایادی آن در سراسر جهان چیزی جز لانه جاسوسی نیست پس باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم در حوادث منطقه‌ای که در اتاق فکرهای آمریکایی طراحی شده و به دنبال آشوب‌های داخلی هستند مردم عراق و لبنان و دیگر کشورها مانند سال ۹۶ در ایران با بصیرت تمام جلوی توطئه دشمن را بگیرند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در بیش از ۳۰ نقطه خراسان جنوبی برگزار شد.

راهپیمایان امروز در سراسر استان خراسان جنوبی با سردادن شعارهای ضداستکباری، انزجار خود را از اقدامات آمریکا و دشمنان جهان اسلام ابراز داشتند و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته بار دیگر اقتدار، عظمت و ایستادگی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.