ماموستا عبدالسلام امامی روز دوشنبه در جمع اقشار مختلف مردم مهاباد در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی و اتاق فکر تهیه نقشه‌های خراب‌کاری و توطئه علیه ملت ایران تبدیل شده بود، در روز ۱۳ آبان توسط دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام برای همیشه برچیده شد.

وی اضافه کرد: این دانشجویان انقلابی پس از تسخیر لانه جاسوسی به اسنادی دست پیدا کردند که نشان می‌داد، عوامل سفارت در پوشش دیپلمات ها اقدامات خصمانه‌ای علیه ملت ایران انجام می‌دادند که با افشا شدن این اسناد، ماهیت آمریکا نیز برای جهانیان آشکار شد.

وی گفت: حماسه مردم ایران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به جهانیان نشان داد که نباید در مقابل ظلم و ستم استکبار سر خم کنند بلکه با قدرت ایمان و وحدت تمامی اقشار علیه مستکبران به پا خیزند و خداوند نیز به مسلمانان وعده داده که همواره یاور مستعضعان خواهد بود.

ماموستا امامی افزود: هم‌اکنون نیز آمریکا با حضور خود در خاورمیانه و به راه‌انداختن جنگ بین مسلمانان در صدد سوء استفاده از موقعیت ملتهب منطقه بوده و به تاراج منابع نفتی در این کشورها می‌پردازد.

امام جمعه مهاباد از حضور پرشور و گسترده مردم مهاباد در راهپیمایی ۱۳ ابان امسال قدردانی کرد و اظهار داشت: راهپیمایی امسال مردم ایران در این روز بزرگ رنگ و بوی دیگری داشت و حضور گسترده مردم مهاباد در این راهپیمایی نشانه همبستگی و هماهنگی تمامی اقوام ایرانی در استکبارستیزی است.

طراحی و نقاشی بر روی تابلوهایی با عنوان ۱۳ آبان در حاشیه راهپیمایی توسط دانش‌آموزان هنرستان دخترانه «ابتکار» مهاباد و همراه داشتن ماکت‌ها و تصویر کاریکاتوری سران استکبار توسط دانش‌آموزان مهابادی از حاشیه‌های جالب راهپیمایی امروز مهاباد بود.

در این راهپیمایی قطعنامه سراسری ۱۳ آبان قرائت شد که شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» مفاد آن را تایید کردند.

راهپیمایان در پایان همچنین پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

روز ۱۳ آبان در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.