مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عصر یکشنبه در آیین افتتاح این سقاخانه‌ها گفت: سال گذشته عملیات ساخت ۹ سقاخانه آغاز شد که تاکنون ۶ واحد تکمیل شده است و بقیه نیز تا چند روز آینده از رفع برخی مشکلات تکمیل می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور با اشاره به اینکه بنگاه خیریه آبلوله بیرجند از سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در بیرجند تاسیس شد افزود: با گذشت بیش از ۹۶ سال از آن زمان تاکنون هنوز خیرات و برکات این موقوفه به مردم می‌رسد و این بهترین باقیات صالحات برای یک واقف است.

وی اظهار داشت: نیت این موقوفه تامین آب شرب موردنیاز مردم بوده که اکنون نیز این نیت احیا شده و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند بهترین مکان‌ها برای آن جانمایی شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این سقاخانه‌ها در محلات مختلف شهر ایجاد و تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه شده است. 

وی هزینه ساخت هر باب سقاخانه‌ را ۱۶۲ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با حمایت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری آب کاملا بهداشتی و سالم در این سقاخانه‌ها جریان دارد که برای حفاظت از آن نیز مسئول مشخص شده است. 

بخشی‌پور تاکید کرد: براساس میزان درآمد موقوفه خیریه آبلوله برنامه ساخت سقاخانه‌ها در سطح شهر ادامه خواهد داشت تا به طور کامل نیاز به آب شرب سالم و شیرین در بیرجند تامین شود. 

چهارم تا سیزدهم آبان دهه وقف نام دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.