محمد کریمی روز پنجشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان قاینات افزود: پدافند غیرعامل از موثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل دشمنان است. 

وی اظهار داشت: درک تهدیدهای نوظهور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شرایط کنونی لازم است و پدافند غیرعامل آمادگی همه جانبه برای هزینه کمتر است.

فرماندار قاینات گفت: افزایش بازدارندگی دشمن، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت در زمان بحران از مهمترین ویژگی‌ها و کارکردهای پدافند غیرعامل است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات هم گفت: رزمایش مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دوازدهم آبان ماه جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

رضا محمودی زاوه افزود: هدف از اجرای این رزمایش آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بروز و شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزا است که با محوریت دامپزشکی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: زمانی که بیماری وجود ندارد مهمترین وظیفه دامپزشکی پایش و مراقبت از این بیماری بوده و اعمال اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با نظارت بر حمل ‌و نقل طیور و فراورده‌های آن و پایش و مراقبت بیماری در حیات وحش است.

وی گفت: اقدامات در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری به طور مستمر در حال انجام بوده و به صورت مراقبت و پایش بیماری در سطح مرغداری‌ها و آبگیرهای شهرستان انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات اظهار داشت: تعداد ۷۲ واحد مرغ گوشتی و ۶ واحد مرغ تخمگذار در این شهرستان وجود دارد که میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه است.

هشتم تا چهاردهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.