تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس کمیته امداد کشور و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری امضا شد که در قالب آن ۵۰۰ میلیارد تومان برای خدمات حمایتی، معیشتی، توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ هزار خانوار ساکن در سه هزار روستای مناطق با ضریب محرومیت هفت، هشت و ۹ در ۲۴ استان اختصاص می‌یابد.  

تفاهم‌نامه دیگری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری منعقد شد.

 هدف از این تفاهم‌نامه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، آموزش در حوزه بوم‌گردی و متقاضیان برگزاری همایش در مناطق مختلف است.  

تفاهم‌نامه‌ای هم بین نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به امضا رسید که این تفاهم‌نامه برای آموزش، تربیت تسهیل‌گران و صدور مجوزهای لازم و ایجاد و توسعه اشتغال روستاییان منعقد شد.

تفاهم‌نامه دیگری هم بین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بانک‌های عامل و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

همکاری در جهت افزایش سطح پوشش بیمه روستاییان و عشایر از طریق اشتراک منابع و با استفاده از ظرفیت قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی مدنظر است.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید.

 در این تفاهم‌نامه مشارکت در تامین اعتبار مورد نیز برای کمک به زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و احداث و توسعه یکهزار هکتار شهرک گلخانه‌ای برای خراسان جنوبی قید شده است.

تفاهم نامه‌ای نیز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خراسان جنوبی امضا شد.

تفاهم نامه‌ای دیگری هم بین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و استانداری خراسان جنوبی منعقد شد.  

همچنین صبح امروز چهار تفاهم‌نامه با محوریت محرومیت‌زدایی همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری در شهر دُرح از توابع شهرستان سربیشه بین سه نهاد حاکمیتی و استانداری خراسان جنوبی امضا شد.  

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان دستگاه معین شهرستان نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) دستگاه معین شهرستان سربیشه به ویژه بخش درح، بنیاد مستضعفان دستگاه معین شهرستان درمیان و مجموعه سپاه و بسیج سازندگی به عنوان معین شهرستان مرزی زیرکوه تعیین شدند.

۷۵۵۶*۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.