بهمن مرادنیا روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سالن ورزشی روستای مالوجه از توابع شهرستان قروه که به صورت ویدئو کنفرانس توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به‌بهره برداری رسید اظهار داشت: تامین آب شرب چالش اصلی‌ در روستاهای قروه و بیجار است که برای رفع آن ۲ برنامه کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده است.

وی برنامه درازمدت برای حل این مشکل را در پیشگیری دانست و گفت: این مهم با تامین آب از محل سدهای استان بوده که ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن تخصیص یافته است که با تحقق آن این چالش با به صورت دازمدت مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به طرح ارتقای روستای مالوجه به شهر گفت: برای این موضوع نیز تصمیماتی اتخاذ شده و نظر نهایی نیازمند امکانات خاص و اعتباراتی برای فراهم ساختن زیرساخت های آن است.

۲۵۰۰ میلیارد ریال در روستاهای کردستان تسهیلات پرداخت شد

مرادنیا با بیان اینکه ایجاد درآمد و تولید در روستا باعث رونق در این مناطق می‌شود اضافه کرد: برای ماندگاری در روستاها حتما باید تولید را رونق داد.

استاندار کردستان افزود: در راستای رونق تولید در روستاهای استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به تخصیص آب برای توسعه ۹۶ هزار هکتاری اراضی آبی استان از سوی وزارت نیرو گفت:  با این امر ظرف چند سال اینده کشاورزی کردستان متحول خواهد شد.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز دوشنبه به منظور بازدید از برخی طرح‌های عمرانی به شهرستان قروه سفر کرده است.

وی در سفر خود از راه‎های روستایی بخش سریش آباد، احمد آباد، قراغل، اسلام آباد بازدید کرد و طرح گازرسانی به ۹ روستای این شهرستان بازدید کرد.

وی در ادامه سفر خود به شهرستان قروه با خانواده شهید جواد منتشلو دیدار و گفت و گو کرد؛ شهید منتشلو متولد سال ۶۹ و کادر نیروی انتظامی بود که سال ۹۱ در منطقه ازگله کرمانشاه در درگیری با قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.