مهدی نباتی روز شنبه در نشست کمیسیون صنعت و محیط کسب و کار اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با محوریت معافیت‌های مالیاتی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و قرارگیری در سال رونق تولید برآنیم تا تولید هیچ واحد صنعتی تعطیل نشود اما به عنوان مجری قانون باید مالیات قانونی را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین درآمد استان را باید امور مالیاتی انجام دهد که بیش از ۹۱ درصد است بدون شک اگر وصول نشود استانداری هم نمی‌تواند تخصیص اعتبار بگیرد.

نباتی اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند روند اخذ مالیات در خراسان جنوبی با تمام استان‌ها فرق دارد اما باید گفت چنین چیزی محال است زیرا تمام پرونده‌ها را سازمان بازرسی بررسی می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: ما بر اساس و چارچوب قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده را اخذ می‌کنیم و امروزه جامعه به سمت فرهنگ مالیاتی رفته به طوری که در آمار تسلیم اظهارنامه مالیاتی در صدر جدول کشور قرار گرفتیم که بیانگر فرهنگ مالیاتی در استان است.

وی یادآور شد: رویکرد سازمان به سمت اعتماد طرفین است و مالیات بر اساس اسناد و مدارکی اخذ می‌شود که توسط خود مودیان ارایه شده است.

نباتی گفت: طبق تقسیم‌بندی کشوری خراسان جنوبی در دسته سوم استان‌ها است به طوری که ۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان جزو مناطق کمتر برخوردار قرار گرفته که از معافیت‌های مالیاتی قابلی برخوردار شده‌اند.

قوانین دست و پاگیر و جنگ اقتصادی

رئیس کمیسیون صنعت، اصل ۴۲ و محیط کسب و کار اتاق بازرگانی خراسان جنوبی هم گفت: قرارگیری در جنگ اقتصادی کاملا برای صنعتگران محسوس است اما به جای دشمن خارجی دشمنان داخلی مشکلات ایجاد می‌کنند.

حمیدرضا امینی افزود: تولید کننده در استان محروم خراسان جنوبی نباید با استان‌های برخوردار یکی باشد زیرا سرمایه‌گذاری در چنین استانی بسیار سخت است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی از زیرساخت‌های اولیه هم محروم است صنایع پایه‌ای همچون پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌های بزرگ در این استان وجود ندارد.

امینی با بیان اینکه خشکسالی‌های چندین ساله کشاورزی را در استان تحت تاثیر قرار داده است اظهار داشت: اگر عناب، زرشک و زعفران را از کشاورزی استان حذف کنیم به دلیل نبود آب کشاورزی تعطیل خواهد شد و این وضعیت ما را مشمول انتقال آب از جنوب کرده است.

وی گفت: آب و هوای نامطلوب، زمستان بسیار سرد و تابستان گرم، نبود راه‌های ریلی و دریایی و از سویی نیمه تعطیل بودن فرودگاه همه و همه دلایلی است که نمی‌شود روی صنعت استان سرمایه‌گذاری کرد.

امینی یادآور شد: آنچه در استان تولید می‌شود جایگاه مصرفی ندارد و باید به سایر استان‌ها برود اما به دلیل نبود زیرساخت‌های حمل و نقل، تولید استان به قیمت بالا به سایر استان‌ها می‌رود که استان‌ها متقاضی تولید با قیمت بالا نیستند.

وی در ادامه خواستار معافیت مالیاتی طبق مصوبه سفر رئیس جمهوری در سال ۸۳ شد و افزود: اخذ مالیات در واحدهای صنعتی استان با این همه محرومیت کار مناسبی نیست.

سفر جهانگیری برای صنعت استان فرصت است

مشاور رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی گفت: سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی( 15مهر) فرصتی مناسب برای صنعت استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی حقیقی افزود: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی بدهی‌های حاصل از تحریم‌ها است و از طرفی مالیات‌هایی که خیلی از واحدها در شعاع ۳۰ کیلومتری مراکز استان‌هایی همچون یزد و مشهد معاف هستند در این استان نیز وصول می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه معافیت مالیاتی سال ۸۳ که در استانداری بایگانی شده است اگر این مصوبه دوباره پیگیری شود به طور حتم بسیاری از مشکلات مربوط به مالیات را حل خواهد کرد.

حقیقی اظهار داشت: مدیران استان اگر به فکر تولید و پویایی آن هستند از ظرفیت‌های موجود این سفر استفاده کنند تا ضمن تقویت اشتغالزایی شاهد افراد بیکار نباشیم.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.