مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز شنبه در آیین افتتاح این هنرستان گفت: هنرستان هنرهای زیبا نخستین بار از مهر امسال در سه رشته سینما، نمایش و نقاشی ۲۲ هنرآموز پذیرفت.

ناصر نبی‌زاده بیان کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی این هنرستان ارتقای سطح علمی هنرمندان با فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار هنرجویان و اشتغال آنان است.

وی ادامه داد: در سال‌های آینده تلاش خواهیم کرد که تعداد رشته‌های آموزشی این هنرستان را افزایش دهیم و راه‌اندازی این هنرستان فرصتی است که آموزش هنر به صورت استاندارد در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

نبی‌زاده عنوان کرد: خراسان جنوبی سومین استانی است که آموزش مدرن با راه‌اندازی مدرسه شوکتیه در آن پایه‌گذاری شده است.

وی همچنین از حمایت‌ها و تلاش‌های دلسوزانه استاندار خراسان جنوبی، رئیس و معاونان سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی و مدیرکل آموزش و پرورش استان که تعامل و همکاری خوبی در جهت راه اندازی این هنرستان داشتند، قدردانی کرد.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در سال جاری ۴۰ درصد دانش آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شده‌اند و این مهم براساس نیازهای استان بوده‌ است.

رضا یکه‌ خانی با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۴۸۶ دانش‌آموز استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۶ هزار و ۵۲۳ دانش آموز در رشته‌های کاردانش تحصیل می‌کنند، افزود: در استان ۴۹ مدرسه فنی و حرفه‌ای و ۷۴ مدرسه کاردانش وجود دارد.

وی با تاکید براینکه باید هنرمند متعهد و با اخلاق تربیت کنیم، اضافه کرد: شرط اصلی موفقیت دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف علاقه و استعداد آنان است تا بتوانند در آینده کارآفرینان موفق جامعه باشند.

۷۵۵۶* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.