محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد افزود: اولویت بندی به مسائل فرهنگی در استان و شهرستان‌ها منجر به تدوین برنامه‌های اجرایی، عملیاتی و بومی می‌شود. 

وی اظهار داشت: موضوعات مهم نیازمند زمان است و امروز دو موضوع مهم در این نشست مطرح شد و مسائل فرهنگی مهم را در یک جلسه ۲ ساعته نمی‌توان تعیین تکلیف کرد.

بررسی و تصویب طرح رصد یا شناسه اولویت‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان جنوبی و تصویب طرح فرهنگی و علمی رونق تولید و عملیاتی کردن آن از مصوبات نشست امروز شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح یادشده به طور آزمایشی در خراسان رضوی اجرا شده و قابل ارزیابی است که باید برای آن وقت بیشتری گذاشته شود.

وی بیان کرد: در استان‌های مختلف موضوعات از بعد آسیب و فرصت‌های فرهنگی متفاوت است و این موضوع در شهرستان‌های استان هم صدق می‌کند.

معتمدیان گفت: در موضوع فرهنگی با تهدید فرهنگی در کشور مواجه هستیم که باید به شکل جدی به آن پرداخته شود و باید یک نقشه راه برای مسائل فرهنگی در شهرستان‌ها ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: باید سند جامع فرهنگی برای هر شهرستان داشته باشیم که لازمه آن شناسایی ظرفیت و آسیب‌هاست و باید با اولویت بندی در هر منطقه اولویت نخست را بشناسیم.

وی افزود: مسائل فرهنگی ۱۰ سال قبل با امروز متفاوت است به ویژه از نظر نفوذ فرهنگی دشمن و تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای که شبانه‌روز برنامه پخش می‌کنند و فضای مجازی هم تبعات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: باید بتوانیم متناسب با این تهدیدها راهکارهای عملیاتی و تاثیرگذار داشته باشیم تا بتوانیم مسائل را مدیریت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این نشست گفت: ابهاماتی در شناسایی این طرح‌ها وجود دارد و در این جلسه آمادگی برای ارائه جمع‌بندی در این خصوص وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: مجموعه‌ای از نخبگان با بررسی‌های علمی زمینه اجرایی این طرح‌ها را جمع‌بندی کنند و در کنار آن از تجربه دیگر استان‌ها هم در این خصوص استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی هم گفت: طرح رصد یا شناسه اولویت‌های فرهنگی شهرستان‌های استان و تصویب طرح فرهنگی و علمی رونق تولید و عملیاتی کردن آن از مصوبات این جلسه است.

ناصر نبی‌زاده افزود: براساس بند الف ماده یک وظایف شورای فرهنگ عمومی یکی از وظایف اصلی این شورا شناخت و اطلاع از وضعیت عمومی استان و شهرستان‌هاست و برای نیل به این هدف از طریق طرح رصد که آماده شده است، انجام می‌شود.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.