به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز سه شنبه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: متاسفانه فروشگاه ها و مغازه های برخی از خیابان ها با عناوین غیراسلامی و ایرانی نامگذاری شده است و این موضوع در شان جامعه اسلامی نیست.
وی ادامه داد: برخی از این عنوان ها تفکر و ذهنیتی منفی در کودکان به وجود می آورد و فرهنگ غلط غربی را از همان دوران کودکی بر ذهن او حاکم می کند.
ریس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از اسامی پرمعنا، گفت: شورای فرهنگ عمومی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است و نهادهای مرتبط با صدور مجوز برای نامگذاری اماکن و خیابان ها را به همکاری دعوت می کند تا مراکز، اماکن، خیابان ها و فروشگاه ها به نام های ایرانی و اسلامی مزین شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در این خصوص نیز پیوست فرهنگی به صورت مدون باید نوشته شود تا در آینده این اسامی عجیب و غریب غیردینی و غیرایرانی تبدیل به آسیب و تهدید و معضل اجتماعی نشود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به وجود اسامی غیر اسلامی و ایرانی در بین مردم نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات در محافل مختلف وقتی اسمی خوانده می شود مشخص نیست که فرد مورد نظر آقا یا خانم است؛ استفاده از نام های با معنای ایرانی - اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا اسامی عجیب و غریب در شان جامعه اسلامی و مردم آن نیست.
وی افزود: در نامگذاری آپارتمان ها، فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و حتی خیابان ها هم باید از اسامی اسلامی ایرانی استفاده شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین در این جلسه بر حضور مستمر مدیران و مسوولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: در تمامی جلسات رییس دستگاه یا مدیر نمی تواند به طور مدوام حضور داشته باشد اما اگر این غیبت ها به صورت دایمی باشد، نشانه بی علاقگی مدیر دستگاه به مسایل فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مسوولی هست که در طول چهار سال حتی یکبار هم در جلسه حضور نداشته است، گفت: حتی در نماز جمعه هم شاهد بوده ایم مسوولانی هستند که یک بار هم شرکت نکرده اند ولی با این وجود زبان به ایراد و انتقاد گفتن می گشایند.
همچنین در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات تاکید کرد و حضورشان را موجب پربار شدن جلسات دانست.
حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر طرح مسایل فرهنگی در فضای دانشگاهی افزود: در مدیریت مسایل فرهنگی نیز بایداز علمای علوم انسانی بیشتر استفاده شود.
به گزارش ایرنا دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.
براساس این گزارش در این جلسه برگزاری ماهانه جلسات شورای فرهنگ عمومی مورد تاکید قرار گرفت.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.