ماه پری شمسی طبس نویسنده روشن دل از خانواده بزرگ سازمان بهزیستی به کمک دکتر جمیله رضا زاده ورقچی که از مشاوران علم ژنتیک است این کتاب را نوشته و در آن با جان دادن شخصیت‌های داستانی در کالبد عشق، موضوع با اهمیت مشاوره ژنتیک را به تصویر کشیده است. 

رضا، اشکان، آمنه و مریم از شخصیت‌های اصلی این رمان هستند. 

ابتدای داستان ماجراهای عشق رضا پسری بی صبر، عجول و کم حوصله به آمنه که دختر ناشنوایی است با عنوان در گذر تقدیر به رشته تحریر درآمده است. 

اشکان برادر دوقلوی رضا اما فردی خونسرد، دقیق، ظریف و عمیق است که در این مسیر تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن این عشق به کار می‌گیرد اما نگاه و باور منفی خانواده رضا به معلولیت ناشنوایی آمنه باعث می‌شود که آنها طعم وصال را در این عشق نچشند. 

دست تقدیر رضا و آمنه را از هم جدا کرده و مریم دختر عموی رضا را برسر راهش قرار می‌دهد آنها با اصرار خانواده‌ها بدون اینکه مشاوره قبل از ازدواج انجام دهند راهی زندگی مشترک می‌شوند. 

اما وجود یک ژن معیوب از طرفی بی علاقگی رضا به مریم ماجراهایی را در زندگی آن‌ها به وجود می‌آورد و مریم پس از سقط‌های مکرر که علت آن نیز وجود همان ژن معیوب بوده مستاصل می‌شود. 

تقابل خرافه و علم نوین در تشخیص این ژن معویب و بیماری کلیه پلی‌کیستیک روند داستان را تا جایی پیش می‌برد که بالاخره با اصرارهای رضا و اشکان مریم حاضر می‌شود تحت نظر یک پژشک متخصص ژنتیک، بارداری موفق را تجربه و فرزندان دو قلویش را به دنیا آورد. 

اما تولد فرزندان باز هم زندگی آنها را شیرین نکرد و ماجراهای تلخی را برای مریم و رضا رقم زد. 

در بخش‌هایی از این کتاب مخاطب با این سوال که سرنوشت آمنه چه می‌شود به دنبال بقیه ماجرا است که نویسنده در قسمت‌های پایانی به این سوال مخاطب پاسخ می‌دهد و او را وارد ماجرای جدید و متفاوت می‌کند. 

«آوای عشق و معجزه ژنتیک» که معرف چند بیماری ژنتیکی و نحوه پیشگیری از آن بوده با حمایت معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان جنوبی توسط انتشارات محراب فکر به چاپ رسیده است. 

با این خواندن کتاب این آگاهی به خواننده می‌رسد که از ازدواج فامیلی در خانواده‌هایی که زمینه بیماری ژنتیک دارند باید پرهیز شود. 

انتشار اول کتاب، سال ۸۹ بوده اما چاپ دوم آن سال ۱۳۹۵ در تیراژ یک هزار نسخه روانه بازار می‌شود. 

ماه پری شمسی طبس نویسنده روشن دل خراسان جنوبی در سال ۱۳۶۰ در شهر طبس مسینا درمیان متولد شد. او نویسندگی را از سال ۸۳ با رمان عاشقان بی‌نصیب آغاز کرد و تاکنون آمار رمان‌هایش به ۳۰ مورد رسیده است. 

آخرین آثار منتشر شده ماه پری شمسی طبس با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت دو کتاب سجده بر خاک و لحظه‌های دلتنگی است که به مناسبت برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی منتشر شد.

9893 * 6054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.