‌بهمن مرادنیا روز دوشنبه در آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان فرزانگان سنندج اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و معلم باید به وظیفه‌ و رسالتی که دارد عمل کند، اگر آنان با عشق در کلاس حاضر شوند دانش آموزان با علاقه وافر به یادگیری علوم مختلف می پردازند.

وی افزود: معلمان در تمام دوران‌ها رسالت بسیار سنگینی بر دوش داشته و دارند،  یک روز عده ای از آنان امثال ما را آموزش دادند و امروز جمعی دیگر رسالت آموزش، پرورش و تربیت آیندگان این کشور را عهده دار هستند که امید است این رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

استاندار کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش دو کلمه و واژه پربار و پرمعناست و اگر به صورت درست و صحیح به انجام آن پرداخته شود در آینده کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: از دانش آموزان انتظار میرود قدر این فرصت ها را بدانند و حضورشان در کلاس و مدرسه برای آموزش و یادگیری مفید و کاربردی باشد تا در آینده با دستان پرتوان خود اینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.

وی همچنین از تلاش همه مدیران، مسئولان و برنامه ریزان آموزش و پرورش که با تلاش های خود زمینه‌ای فراهم کردند تا دانش آموزان با شور و نشاط در مدارس حضور یافته و سال جدید دیگری را برای یادگیری و آموزش شروع کنند تقدیر کرد.

مرادنیا به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگرانی است که با فداکاری‌های خود امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند و شهدای فرهنگی و دانش آموز نیز همانند سایر شهدا علاوه بر حضور در عرصههای علمی، در عرصه حساس دفاع از آب و خاک نیز حضور یافته و جان خود را از فدای میهن کردند.

دانش آموزان قدرت نه گفتن را یاد بگیرند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان  نیز در این آیین گفت: آسیب های اجتماعی زیادی در دنیا وجود دارد ‌و این آسیب ها برای همه ما بخصوص جوانان و نوجوانانی است که آینده این مرز و بوم به دستان آنها رقم می خورد لذا فرزندان ما باید قدرت نه گفتن به این آسیب ها را داشته باشند.

سردار محمدحسین رجبی افزود: آسیب های اجتماعی موجود به طرق مختلف و فریبنده و با ظرافت خاصی وارد زندگی همه ما بویژه نسل جوان و نوجوان می‌شود، بنابراین باید جوانان و نوجوانان ما قدرت شجاعت و شهامت نه‌ گفتن به این آسیب‌ها را یاد بگیرند.

وی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: شما باید به این مهم توجه داشته و جسارت نه گفتن را در زندگی‌تان با شهامت در نظر بگیرید هر چند با کادر آگاهی که در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد و خانواده های آگاه امروزی، این مهم بخوبی عملیاتی می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: مردم کردستان مردمان فرهنگ دوست و اخلاق مدار هستند و کسانی که در دوران های مختلف افتخار خدمتگذاری در این خطه را داشته‌اند هیچگاه خاطرات خوب آن روزها و سال‌ها را فراموش نمیکنند.

خسرو ساکی با اشاره به اینکه بنده نیز جزو افرادی بودم که افتخار داشتم یک دهه خدمتگذار این مردم باشم و هیچگاه آن دوران خدمت را فراموش نخواهم کرد، از دانش آموزان خواست قدر فرهنگ خود را بدانند و با تمام توان در راستای پیشرفت و توسعه و آبادانی استان و کشور تلاش کنند.

وی یادآور شد: کردستان امروز در مسیر توسعه و موفقیت روزافزون قرار دارد و این مهم با همراهی مسئولان میسر شده که قابل تحسین است البته اتحاد و همدلی که بین مسئولان موج می‌زند به پیشرفت بیشتر استان کمک می‌کند.

در این آیین همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی این وزارتخانه قرائت شد.

در ادامه زنگ مهر و مقاومت توسط مسئولان نواخته شد و پس از آن دانش آموزان در کلاس های درس حاضر و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

سال تحصیلی جدید (۹۹ - ۹۸) در استان کردستان در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی با ۱۲ هزار  و ۱۴۵ کلاس درس و حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با ۲۴ هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.