مسعود سلطانی‌فر روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه کویرتایر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان خراسان جنوبی بخش کویرنوردی است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست خوبی که در استان توسط استاندار و با همراهی‌های خوب مدیران و نمایندگان مجلس دنبال می‌شود تصور بر این است بخش گردشگری به عنوان یک بخش زودبازده در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده تاثیرگذار است.

وزیر معین هیات دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای توسعه بخش گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نیست اظهار داشت: یکی از راه‌های توسعه بخش گردشگری توسعه بوم‌گردی‌ها و سرویس‌دهی به کویرنوردی‌ است که در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در بخش گردشگری کشور با حجم سنگین تقاضا از طرف کشورهای اروپایی مواجه است همچنین گردشگران اروپایی بیشتر به دنبال آرامش کویر و شب‌های پرستاره آن هستند و حاضرند پول زیادی در این زمینه هزینه کنند.

سلطانی‌فر یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز رویکردی که در خراسان جنوبی در زمینه فرآوری و بسته بندی محصولات استراتژیک از جمله زعفران، زرشک و عناب آغاز شده نیاز به حمایت‌های جدی‌تری دارد.

وی گفت: در بخش توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان، عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی بر اساس قولی که وزیر راه و شهرسازی دادند ۱۵ تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برای توسعه ارتباطات باید اقدامات بیشتری انجام شود افزود بدون شک خراسان جنوبی در آینده در زمینه توسعه زیرساخت های حمل و نقل از قبیل افزایش پروازها و راه آهن توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با افزایش پروازها نیز شاهد حضور فرهیختگان، نخبگان و سرمایه گذاران به خراسان جنوبی خواهیم بود تا در کنار مردم استان بتوانند به توسعه آن کمک کنند.

سلطانی فر در ادامه گفت: نیازهای ارزی و ریالی طرح توسعه کویرتایر بیرجند ( حدود ۲۲ میلیون دلار) توسط سیستم بانکی کشور تامین خواهد شد و با بهره‌برداری از طرح توسعه کوتاه مدت سالانه حدود ۱۰ هزار تن تایر به ظرفیت این کارخانه افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح حدود ۳۰۰ اشتغال جدید در استان ایجاد می‌شود همچنین درصد قابل توجهی از نیاز لاستیک کشور نیز تامین خواهد شد.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی بیان کرد: با توجه به کیفیت لاستیک کویرتایر و پذیرش آن در بازار داخلی و با توجه به اینکه در مرحله بهره‌برداری تنه به تنه لاستیک‌های خارجی می‌زند امیدواریم در اسرع وقت طرح توسعه به بهره‌برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز (شنبه) برای بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و چند پروژه ورزشی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.

شرکت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی خراسان جنوبی، بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت کویرتایر، بازدید از سالن ورزشی چند منظوره شمال شهر بیرجند، خانه جوان و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند از دیگر برنامه‌های مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در استان خراسان جنوبی بود.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.