مولوی غلام حیدر فاروقی روز پنجشنبه در همایش مدیران، مدرسان و رابطان مدارس علوم دینی اهل سنت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه الصدیق بیرجند گفت: مدارس، سنگر انقلاب هستند و همان طور که مساجد سنگر انقلاب هستند، مدارس هم محل تزکیه و تربیت دانش‌آموزان و طلابی هستند که در آینده می‌توانند برای اعتلای انقلاب و میهن عزیز در خط مقدم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مسئولیت علما و طلاب در این برهه از زمان بسیار سنگین است اضافه کرد: در برهه‌ای قرار داریم که دشمنان اسلام یکصدا علیه اسلام، مسلمانان و کشورهایی که ندای اسلام را به بقیه نقاط جهان می‌رسانند، توطئه می‌کنند.  

مولوی فاروقی گفت: در این برهه از زمان با وجود دشمنی دشمنان اسلام، وظیفه علما و مدارس دینی سنگین و نیاز است مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از مدارس دینی اهل سنت حمایت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید به گونه‌ای مدارس اهل سنت و طلاب و علما تقویت و تربیت شوند که در آینده مجاهدین خط مقدم دشمن باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند از علما به عنوان سنگرداران اسلام یاد کرد و افزود: علمای اسلام مانند چشمه‌های زلالی هستند که مردم از آنان بهره می‌گیرند.

وی گفت: علما و مدارس دینی باید تقویت شوند چرا که تقویت آنان تقویت نظام و اسلام است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم گفت: خراسان جنوبی به برکت حضور علما و نقش‌آفرینی و هدایت‌گری آنان استانی فرهنگی و دارای مردمی مومن و همیشه در صحنه است.

حجت الاسلام محسن مشرفی افزود: اگر بهره‌مند از نعمت اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) و امام و شهدا هستیم در مقابل مردمی قدرشناس و آگاه به دلیل وجود علمای آگاه و همیشه در صحنه داریم.

وی بیان کرد: امیدواریم ما به عنوان علما نورانیت و معنویت اسلام را به خوبی درک و بهره‌برداری کنیم و به سایر افراد جامعه ابلاغ کنیم.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.