به گزارش ایرنا محمدعلی واقعی عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: سال تحصیلی آینده 894 معلم در آستانه بازنشستگی قرار دارند و سهمیه سرباز معلم آموزش و پرورش استان هم 15 نفر کاهش خواهد یافت.
وی گفت: هم اکنون 407 آموزشگاه در خراسان جنوبی با کمتر از 15 نفر دانش آموز فعال است که در مجموع 37 درصد مدارس استان دانش آموز کمتر از نرم دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 65 آموزشگاه غیردولتی حمایتی با بیش از چهار هزار دانش آموز در سطح استان فعال است.
وی با بیان اینکه 150 مشاور مذهبی در مدارس استان فعالیت دارند افزود: همچنین 16 مرکز دارالقرآن زیر نظر آموزش و پرورش خراسان جنوبی فعال است.
واقعی گفت: اقامه نماز جماعت در یکهزار و 700 مدرسه استان انجام می شود که این طرح با همکاری یکهزار و 100 همکار فرهنگی و 600 نفر از روحانیون برگزار می شود.

** هنرستان هنرهای زیبا در بیرجند راه اندازی می شود
معاونت اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: با توجه به علاقه مندی دانش آموزان نسبت به رشته های هنری، هنرستان هنرهای زیبا و موسیقی در بیرجند راه اندازی می شود.
حامد رضایی افزود: این هنرستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در استان راه اندازی خواهد شد که تامین مکان و نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش و تامین نیروی متخصص و هزینه های جاری برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی اظهار داشت: این هنرستان در سه رشته سینما، تئاتر و نقاشی فعالیت خواهد داشت و یکی از مشکلات در زمینه راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا کمبود اعتبار است که باید اعتبار برای راه اندازی با مساعدت استانداری اختصاص یابد.
رضایی گفت: هزینه اولیه برای راه اندازی این هنرستان بیش از 300 میلیون تومان است و راه اندازی این هنرستان از تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی اضافه کرد: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول اختصاص 50 میلیون تومان برای راه اندازی اولیه این هنرستان داده است و در مجموع هزینه جاری سالانه این هنرستان بیش از 50 میلیون تومان است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.