مهدی جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه دوباند شدن محورهای بیرجند - قاین - فیض‌آباد - بجستان - فردوس و دیهوک مشترک بین ۲ استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی است که امسال از محل این طرح ۵۰ میلیارد تومان به آن داده شده است و در این محورها ۱۰ پیمانکار مشغول به کار هستند. 

وی بیان کرد: این اعتبار بین خراسان جنوبی و خراسان رضوی مشترک بوده که از ۵۰ میلیارد تومان ۳۰ میلیارد تومان مشترک بین ۲ استان است و ۲۰ میلیارد تومان مخصوص خراسان جنوبی بوده که از محل اعتبارات توازن شامل محورهای بیرجند – قاین، فردوس به دیهوک می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از محل مذکور تخصیص پیدا کرده که ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بین ۲ استان در حال توزیع است و ۱۰ پیمانکار از آن سهم می‌برند که ۷۰ درصد آن سهم خراسان جنوبی خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: توزیع ۱۷ میلیارد تومان هم بین پیمانکار خراسان جنوبی به‌ زودی شروع می‌شود. 

جعفری مطالبات ۱۰ پیمانکار کل پروژه مشترک بین استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم مطالبات پیمانکاران مشغول در محدوده خراسان جنوبی حدود ۷۰ میلیارد تومان است. 

وی بیان کرد: از ۶۶۰ کیلومتری که در حوزه ۲  استان باید در قالب طرح مشترک دوباند شود، ۳۲۵ کیلومتر در حوزه خراسان جنوبی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ۳۲۵ کیلومتر در استان خراسان جنوبی تاکنون ۲۰۰ کیلومتر احداث شده که پیش بینی می‌شود تا قبل از فصل سرما ۱۰ کیلومتر از محور بیرجند - قاین زیربار ترافیک برود. 

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طرح باندهای دوم بزرگراه‌ها را در قالب طرح ۲۰۴۵ اجرا می‌کند و یکی از این طرح‌ها  که با خراسان رضوی مشترک است محور بیرجند - قاین - خضری دشت بیاض - فیض‌آباد -  بجستان - فردوس - دیهوک است.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.