فرزند شهید کاوه پنجشنبه شب در این آیین گفت: از این اتفاق مبارک خیلی خوشحالم و همزمانی این نامگذاری با ایام شهادت امام حسین (ع) به نام یکی از فرزندان مکتب عاشورا را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که این اتفاق منشا خیر برای مردم دارالمومنین خراسان جنوبی باشد.

زهرا کاوه افزود: شهدا به این نام و نشان‌ها نیاز ندارند و این نظام و اصول اعتقادات ماست که با این نامگذاری‌ها محکم‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: شهدا مظهر دیانت و آرمان‌گرایی بودند که هرچه بیشتر به آن می‌پردازیم، چشم و نظر ما زنده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین حسرت‌های زندگی‌ام این است که محضر پدر را درک نکردم و دو ویژگی را در شهید کاوه می‌بینم که بیشتر به ویژگی اولش نبوغ نظامی و عملیاتی ایشان پرداخته شده و این ویژگی توسط همرزمان، خانواده و نزدیکانشان مستند و کتاب شده است.

فرزند شهید کاوه گفت: اما ایشان علاوه بر نبوغ نظامی فرمانده جنگ نرم بودند.

 وی افزود: دوستان ما در مهاباد در دهه ۶۰ اسم فرزندانشان را کاوه گذاشتند و بسیاری از مردم منطقه حضور ایشان را درک کردند و پا به پای ایشان آمدند و موفقیت‌های خوبی نصیب نظام و انقلاب شد.

کاوه اظهار داشت: امیدواریم همه ما از امثال شهید کاوه‌ها الگو بگیریم و این آب و خاک به دلیل قداستی که دارد از این گونه افراد پر است که باید در امتداد مسیر آنان حرکت کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بایستی نام شهدا در فضای جامعه زنده باشد و اینکه نام خیابان، کوچه یا فرودگاه به نام شهدا نامگذاری می‌شود به خاطر این است که به ما یادآوری شود عزیزانی رفتند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم.

هادی سلامی افزود: امروز اگر دشمنان از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند به دلیل این است که ایثارگری و فداکاری شهدا را دیده‌اند و یادمان باشد که برای این نظام هزینه کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: از چند سال گذشته زیرساخت‌های فرودگاه بیرجند افزایش یافته و سیستم ناوبری، ارتباطی، دستگاه باند و پروازی ایجاد شده است و این ارتقا باعث شده تا توفقی پیدا کنیم نام این فرودگاه را به نام سردار شهید کاوه تغییر نام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی هم گفت: سردار شهید کاوه در ۲۲ سالگی فرمانده یکی از لشکرهای موثر در دفاع مقدس بود و در زمان فرماندهی توفیقات خوبی کسب کرد.

 محمدرضا فخر افزود: شهید کاوه از جمله سردارانی بود که رژیم بعث عراق برای سرش جایزه گذاشته بود و سرانجام در سن ۲۵ سالگی در منطقه حاج عمران در عملیات کربلای دو به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: در مجموع ۳۰۰ شهید از خراسان بزرگ در منطقه حاج عمران به شهادت رسیدند که حدود ۳۴ شهید از خراسان جنوبی هستند.

سردار شهید محمود کاوه یکم خرداد ۱۳۴۰ به دنیا آمد و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

استاندار خراسان جنوبی ۲۲ مرداد امسال در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته فرودگاه بیرجند شهریور امسال به فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند تغییر نام می‌دهد.

محمدصادق معتمدیان افزود: روزهای اول مسئولیتم در استان فکر می‌کردم کاوه از شهدای خراسان رضوی است و یادواره شهید کاوه در خراسان جنوبی باید با تمام توان و بسیج دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

وی در این نشست با بیان اینکه شهید کاوه از شاگردان مقام معظم رهبری بوده است گفت: این مهم باید برجسته و المان شهید کاوه در بیهود شهرستان قاینات (زادگاه شهید در خراسان جنوبی) طراحی و نصب شود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.