حسن عزیزی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: در این سفر وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند، سالن ورزشی شمال شهر، خانه بیماران خاص، خانه جوانان و ...بازدید می‌کند.

وی ادامه داد: کلنگ‌زنی سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفری مرکز شهرستان قاینات از دیگر برنامه های وزیر ورزش و جوانان است، ۶۵ درصد منابع ساخت این سالن توسط وزارتخانه و ۳۵ درصد توسط خیران تامین اعتبار می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: ۱۷۴ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان داریم که از این تعداد ۳۵ پروژه از جمله استخر سرپوشیده سربیشه در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها  در حوزه ورزش و جوانان ۹۰ پروژه و مصوبه است که بیش از ۹۵ درصد این مصوبات در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی است.

عزیزی گفت: سرانه ورزشی استان ۳۱ سانتیمتر مربع است در حالی که استاندارد آن ۱۲۰ سانتیمتر است، فاصله عمیق  استان در توسعه زیرساخت های ورزشی بیانگر این است که باید اقدامات و تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود:  تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه‌ای برای تصویب در سفر  وزیر ورزش و جوانان به استان خراسان جنوبی، در دست اقدام است، در این تفاهم نامه احداث ۶۰ زمین مینی چمن مصنوعی فوتبال، ۴۰ سالن ورزشی مسقف کوتاه پیش‌بینی شده که باید این ۱۰۰ پروژه ورزشی از محل وزارت ورزش و جوانان  در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ تامین اعتبار شود.

وی اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه، استانداری خراسان جنوبی هم باید نسبت به تامین رایگان زمین ورزشی و آماده‌سازی آن برای جذب اعتبار ملی اقدام کند، همچنین در این تفاهم نامه بحث راه اندازی پیست های دوچرخه سواری در مراکز شهرها نیز پیش‌بینی شده که باید ۵۰ درصد منابع آن توسط استانداری و مابقی توسط شهرداری‌ها تامین شود.

وی یادآور شد: وزیر ورزش و جوانان به توسعه زیرساخت ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور تاکید دارد، اگر در حوزه زیرساختی بتوانیم فضای خوبی فراهم کنیم، براساس افق سه ساله این تفاهم نامه می تواند به ۲ حوزه زیرساختی و برنامه‌ای و نرم‌افزاری کمک کند تا در تمام زمینه ها توفیقات بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش مشارکت حداکثری مردم در ورزش‌های همگانی در دستور کار قرار دارد، در برنامه زمان بندی سه تا پنج ساله با تغییر نوع دیدگاه و باور مردم نسبت به ورزش باید بتوانیم  ورزش را در سبد خانوار به عنوان یکی از نیازهای اصلی جانمایی کنیم.

۷۵۵۹* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.