حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار فرمانده و کارکنان نیروی پدافند هوایی شرق کشور افزود: اینکه دهم شهریور، روز پدافند هوایی و اول محرم الحرام است نشان از پیوند ناگسستنی شما نیروهای با ایمان و سلحشور با جریان کربلای معلی دارد.

وی گفت: احادیث نبی اکرم (ص) نسبت به حضرت سیدالشهدا، به صورت ویژه بیان شده و آن این حدیث است "إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة" لذا همه پیغمبران و ائمه (ع) مصباح هدایت و سفینه نجات هستند اما از اول دنیا تا آخر دنیا در میان همه انبیا و اولیا این ویژگی برجسته مختص امام حسین (علیه السلام) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: روز اربعین آن اسقف مسیحی راهی کربلا شد و در کنار میلیون‌ها انسان دیگر صلیب خود را روی زمین و سپس صورتش را روی خاک گذاشت و گفت "اینجا تربت ذبیح فرات است که در کتاب‌های ما به آن اشاره شده است."

وی افزود: امروز ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و به صورت یک معجزه زنده از فرمایشات پیامبر، جنبه عینی کربلا هر سال و بلکه هر روز به ظهور می‌رسد که ما به صورت ملموس آن را درک می‌کنیم و این چیزی نیست که تنها مختص شیعیان باشد بلکه غیرشیعه و آنها که اسلامشان براساس بینش است می‌توانند درک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما کاری به افرادی که به دنبال بیگانه می‌روند، نداریم و آنها از ما نیستند زیرا فردی که تمام فکر، فرهنگ، سیاست و هرگونه تز را از ترامپ و امثال او یا انگلیس می‌گیرد، مال اسلام نیست.

وی بیان کرد: امروز با توجه به اطلاعات عمومی و ارتباطات و آگاهی‌هایی که از تاریخ گذشته تا به امروز وجود دارد، نمی‌توان هیچ فردی را مانند امام حسین (ع) یافت.
 
امام جمعه بیرجند گفت: خوش به حال شما که این افتخار بزرگ را دارید و در راستای اهداف امام حسین که توحید خالص و زنده کردن معروف و نابودی ظلم و منکرات بود قدم گذاشته‌اید که این به عنوان یک آرمان در جهان، همواره خار چشم ستمگران بوده است.

وی اظهار داشت: بین همه پیغمبران و اوصیای الهی، جایگاه امام حسین (ع) دارای جایگاه خاصی است و لذا می‌بینیم که دنیا از روز اول محرم دگرگون می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تحلیل‌گر تشکیلات صهیونیست هم تعبیری دارد که ما برای تسلط بر مسلمانان مشکل نداریم جز شیعه چون مثل مرغ بلند پرواز است که از تیررس ما خارج بوده  و دو بال سرخ  و سبز دارد.

وی گفت: یعنی اینکه شیعه براساس فلسفه بعثت همه انبیا آرمانش پیاده کردن عدالت و از بین بردن ظلم است.

وی بیان کرد: امروز بال سبز شیعه پروازی است که در آرمانش منتظر مهدی (عج) است تا ظلم را از بین ببرد و آنچه به شیعه جرات داده تا پای آرمان خود بایستد، وراثت کربلا است که همان بال سرخ است و امام حسین درسی داده که در انجام وظیفه الهی و آرمان مقدس از هیچ نمی‌ترسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نه تنها حسین (ع) به عنوان پشتوانه آرمان شیعه بلکه آزادیخواهان همه جهان در اربعین خود را به کربلا می‌رسانند و با هر دینی به حرکت اربعین می‌پیوندند.

وی افزود: پسران علامه زکزاکی در نیجریه را به خاطر پیوستن به حرکت اربعین، شهید کردند و صدها نفر از جمعیت آنها را به شهادت رساندند و برخلاف همه قوانین اجازه معالجه برای مراجعه به پزشک را هم نمی‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: غیرمسلمان هم همین طور است و گاندی یک هندو و تحصیلکرده غرب است و روزی که تمام این خطه زیر سلطه استعمار انگلیس بود و خون مردم شبه قاره را می مکید و بریتانیا می گفت خورشید در مستعمرات ما غروب نمی‌کند، گاندی گفت من شبه قاره هند را با پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین (ع) از چنگ استعمار خارج می‌کنم چون می دانست تنها نماد  آزادگی در جهان امام حسین است.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.