محمد صادق معتمدیان روز شنبه در جمع مردم روستای ذکری درمیان با بیان اینکه دامداری از پتانسیل‌ها و اولویت‌های منطقه درمیان است اظهار داشت:  آمادگی داریم با همکاری معاونت عمرانی در بحث تامین دام ارزان قیمت، تسهیلات با شرایط مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: این طرح در استان با عنوان واردات دام دنبال می‌شود که می‌توان کمک کرد مردم مشکل معیشتی نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این امر موجب می‌شود به نقطه ای برسیم که مردم متکی به خود بوده و وابستگی مالی به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی از بین برود.

 وی ادامه داد: ساخت ۶۴ واحد مسکونی در سه روستای ذکری جلاران و گل نی یک کار جهادی و الگوی کار مشارکتی بود.

وی افزود: علیرغم محدویت‌ها، ضوابط و مقررات اما با مشارکت و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله کمیته امداد بنیاد مسکن شرکت مدیرکل امور روستایی استانداری و سایر بخش‌ها  شاهد تحول در این مناطق محروم هستیم.  

استاندار خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه سایر زیرساخت‌ها از جمله اصلاح جاده، تامین آب و غیره نیز به سرعت انجام شود گفت: در بحث تجهیز واحدها نیز کمیته امداد کمک کرده تا در حد مقدورات به مردم کمک شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اقدامات در دست اجرا به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کند افزود: از تمام کسانی که با حرکت جهادی حداقل در به سرانجام رساندن این مسکن ها در روستای فوق نقش داشتند تقدیر می‌شود.

معتمدیان بیان کرد: به مناسبت هفته دولت به هر خانوار روستای ذکری ۵۰۰ هزار تومان هدیه پرداخت می شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از روستای گل‌نی نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند ساخت مسکن اهالی قرار گرفت.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

هفته دولت از دوم شهریور هر سال آغاز می‌شود و تا هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر نخست وزیر در سال ۱۳۶۰ ادامه دارد.

یک هزار و ۱۹ طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۸۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی ۳۹ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این استان مرزی آغاز می‌شود.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.