محسن معراجی روز چهارشنبه در اولین نشست ستاد اجرایی آموزش و توسعه اشتغال مددجویان خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی بیرجند افزود: کاهش مددجویان بیکار در سطح زندان‌ها با توجه به توانمندسازی آنها گام موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در بحث اشتغال زندانیان و افراد آزادشده از زندان وجود دارد که یکی از مهمترین محورها صنعت و تولید کنندگان در استان‌ها هستند.

معراجی با بیان اینکه اشتغال پایدار و سازنده نقش قابل توجهی در کاهش آسیب‌های مربوط به زندانی آزادشده و خانواده خواهد داشت، تصریح کرد: بدون شک تامین اشتغال زندانی از بازگشت وی به زندان جلوگیری می‌کند.

وی گفت: اشتغال پایدار و سازنده ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی در ارتقای امنیت اجتماعی کشور هم موثر است و این مهم جز با همت همه اقشار جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده معاونت توسعه نیروی انسانی بنیاد تعاون زندانیان ادامه داد: مددجویان پس از گذراندن زندان با عدم اعتماد اجتماعی و پذیرش توسط جامعه و خانواده رو به رو می‌شوند، اشتغال مددجویان ضمن جلوگیری از این نگاه راه را بر بزهکاری‌ها خواهد بست.

وی گفت: با توجه به قرارگیری در سال رونق تولید امیدواریم با برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان و تلاش مضاعف خیران بتوانیم اشتغال این قشر آسیب پذیر را تامین کنیم که از محوری‌ترین موضوعات امروزی است.

معراجی اظهار داشت: در حال حاضر بنیاد تعاون با همکاری سازمان زندان‌ها با ۳۳ نمایندگی در سراسر کشور خدمات قابل توجهی انجام داده که اشتغال ۴۹ هزار نفری و ارتقای شاخص‌های اراضی کشاورزی به ۱۴ هزار هکتار از مهمترین این اقدامات است.

وی گفت: امیدواریم با کمک خیران صنعت و تولید بتوانیم بخش عظیمی از بیکاری زندانیان را کاهش دهیم.

۵۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور شاغل و از این تعداد ۳۵ هزار نفر دارای اشتغال مولد هستند.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.