مدیر جهاد کشاورزی سربیشه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این مقدار یک‌هزار و ۳۵۰ هکتار  آبیاری تحت فشار با اعتبار هشت میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان و یک‌هزار و ۷۶۴ هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار هفت میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان در این شهرستان اجرا شده است.

مریم جوادی بایگی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۶۵ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان در شهرستان سربیشه اجرا شده است که از این مقدار ۱۷۰ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان و ۳۹۵ هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار ۲ میلیارد تومان انجام شد.

وی افزود: تاکنون مطالعات طرح‌های نوین آبیاری در بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار برای اجرا هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: سامانه‌های نوین آبیاری از مهمترین راه‌های مقابله با کم آبی، پیشگیری از کاهش ذخیره منابع آب زیرزمینی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: اجرای روش‌های نوین آبیاری، قابلیت دسترسی بهره‌بردار به منابع آب بیشتر، افزایش امکان بهره‌برداری از طرح صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف‌های هرز، کاهش هزینه و بهبود راندمان انتقال و توزیع آب کشاورزی را به دنبال دارد.

سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.