سید حامد رضازاده برادر شهید روز شنبه در آیین گفت: روستای سادات پرور و شهیدپرور سیوجان، در دوران انقلاب به عنوان روستای نمونه معرفی شده است.

وی یکی از مشکلات گلزار شهدای این روستا را نبود برق دانست و افزود: استدعا داریم برای برق‌رسانی به این مجموعه و غسالخانه اقدام شود چون با مشکل کمبود اعتبار مواجه است.

همچنین دهیار روستای سیوجان هم گفت: یکی از عمده مشکلات این روستا نبود فضای ورزشی و زمین چمن است در حالیکه جوانان برای فعالیت های ورزشی بایستی به روستاهای مجاور بروند.

سیدمحمد موسوی رستگار افزود: زمین برای احداث سالن ورزشی و چمن وجود دارد اما با کمبود اعتبار در این زمینه مواجه‌ایم.

وی بیان کرد: اجرای طرح هادی و سنگفرش کوچه های بافت قدیم، آسفالت معابر و ایجاد مجتمع دامداری از دیگر درخواست های مردم روستا است.

دهیار روستای سیوجان اظهار داشت: این روستا قطب تولید محصول استراتژیک عناب کشور و استان است در حالیکه دلالان بیشترین سود را می‌برند.

وی خواستار ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری در این روستا شد و عنوان کرد: با انجام این مهم زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم و جلوی مهاجرت به شهر گرفته خواهد شد.

موسوی رستگار یادآور شد: زمین به اندازه کافی در این روستا وجود دارد که درخواست داریم برای ساخت و ساز مسکن و پرداخت تسهیلات در اختیار جوانان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در این زمینه برای احداث سالن ورزشی، زمین چمن، شرکت تعاونی، صنایع بسته بندی عناب و احداث مجتمع دامداری قول پیگیری داد.

روستای سیوجان شهرستان خوسف هفت شهید دارد.

استاندار خراسان جنوبی از دی ماه سال گذشته تا امروز به ۱۱ شهرستان استان سفر کرده و این سفرها مصوباتی داشته که اجرای آنها در دست اقدام و پیگیری است.

مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.