سرهنگ جمشید محبت خانی روز جمعه در حاشیه عیادت از این محیط بان در جمع خبرنگاران گفت: در ساعات اولیه شنیدن خبر این حادثه ناگوار طی تماس تلفنی با مسئولان استان، دو موضوع را متذکر شدم یکی حفظ سلامت محیط بان و بسیج کردن تمام  اقدامات پزشکی و درمانی درخصوص درمان وی و موضوع دوم پیگیری، شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف بود.

وی وضعیت جسمی محیط بان خراسان جنوبی را خوب و رو به بهبود ارزیابی کرد و افزود: کادر پزشکی بیمارستان نهایت تلاش خود را در راستای بهبود وضعیت این عزیز انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تمام تلاش خود را برای درمان محیط‌ بان اسدی انجام خواهیم داد و در اسرع وقت با نظر پزشک معالج، وی را به یکی از بهترین بیمارستان‌های تهران منتقل خواهیم کرد.

وی درباره دستگیری شکارچی متخلف گفت: تاکنون با همکاری نیروی انتظامی سرنخ‌های خوبی را به دست آورده‌ایم و به زودی فرد متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

محبت خانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها و چالش‌ها در محیط زیست بحث بیمه محیط بانان در مواجه با حوادث بود اضافه کرد: موضوع بیمه در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت و هم اکنون نه تنها تمام محیط بانان بلکه خانواده آنان نیز زیرپوشش بیمه قرار گرفتند که از این بابت جای نگرانی برای محیط بانان نیست.

وی درخصوص جبران کمبود نیروی محیط بان هم اظهار امیدواری کرد که تا ۱۰ سال متوالی هر سال ۳۰۰ محیط بان از طریق آزمون و مصاحبه و تست های ورزش، استخدام و ۵۰ درصد کمبود محیط بان تا ۱۰ سال آینده جبران شود.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری نیروی انتظامی و با استفاده از نیروی سرباز بخشی از این کمبود را جبران خواهیم کرد.

عبدالله اسدی برون ۲۲ مرداد امسال توسط شکارچی غیرمجاز در مناطق آزاد شهرستان قاینات از ناحیه سر، صورت و دست زخمی و در بیمارستان شهدای قاین بستری شد که عصر امروز برای ادامه روند درمان به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شد.

خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.

منطقه حفاظت شده باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان نیز در آخرین نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان ۲ منطقه حفاظت شده جدید مصوب شد که به زودی به خراسان جنوبی ابلاغ می‌شود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.