رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای تابستان جاری 32 فقره تصادف برای دوچرخه سواران در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به تعطیلات تابستانه و افزایش استفاده از دوچرخه توسط کودکان، والدین مراقب دوچرخه سواری فرزندان خود در معابر عمومی باشند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا عباسی اظهار کرد: یکی از تفریحات و سرگرمی مورد علاقه کودکان در فصل تابستان، دوچرخه سواری در فضاهای عمومی است که احتمال آسیب دیدگی کودکان را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: بیشتر والدین تصور می‌کنند فرزندانشان از مهارت کافی برای کنترل و هدایت دوچرخه برخوردار هستند، در نتیجه نسبت به مراقبت از کودکان بی توجه هستند و صرف داشتن مهارت عملی برای هدایت دوچرخه دلیلی برای مصون ماندن از تصادف و افزایش ایمنی محسوب نمی‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: کودکان صرف نظر از شرایط سنی، در صورتی که سوار بر دوچرخه باشند راننده محسوب شده و همانند سایر رانندگان ملزم به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی هستند و در صورتی که بر اثر کوتاهی والدین، حادثه‌ای ترافیکی برای کودک دوچرخه سوار در معابر عمومی به وجود آید برابر مقررات جاری، والدین قصور کننده حسب مورد دارای مسئولیت مدنی و کیفری بوده و باید در مراجع قضائی پاسخگو باشند.

عباسی در رابطه با ویژگی‌های فنی و تجهیزاتی دوچرخه مورد استفاده کودکان، گفت: دوچرخه باید متناسب با قد کودک بوده و دارای تجهیزاتی از قبیل ترمزهای سالم و آماده به کار و همچنین بوق برای اعلام هشدار به دیگران باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تابستان جاری 32 فقره تصادف برای دوچرخه سواران در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است، افزود: معابر عمومی و خیابان‌ها به هیچ وجه محل مناسبی برای مانور دوچرخه سواری کودکان نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی یادآور شد: از والدین درخواست می‌کنیم حتی المقدر از فضای محصور و بسته و سایر محلات نظیر پارک‌ها و بوستان‌ها که تردد وسایل نقلیه درآن صورت نمی‌گیرد، برای دوچرخه سواری کودکان استفاده کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.