محمدرضا عاملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت ۹ مرداد روز اهدای خون افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۹ هزار و ۳۹۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۶ هزار و ۷۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعه‌کنندگان ۷۳.۸ درصد اهداکننده مستمر بوده‌اند گفت: اهدای خون توسط مراجعه‌کنندگان مستمر به بیش از ۶۴ درصد رسیده که از متوسطه نرم کشوری بالاتر است.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد مراجعه‌کننده ۶ هزار و ۷۷۷ نفر اهدای خون داشتند که از این تعداد ۴۱۰ نفر خانم و ۶ هزار و ۳۶۷ نفر آقا هستند.

وی گفت: بانوان در اهدای خون سال گذشته رتبه سوم کشوری را با اهدای هفت درصدی کسب کردند.

عاملی با بیان اینکه امسال ۵۵ نفر پلاکت خون اهدا کردند افزود: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر اهدای پلاکت داشته‌اند که جوابگوی نیاز بیمارستانی استان بوده است اما تلاش داریم تعداد اهداکنندگان پلاکت را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: فصل تابستان به همه گروه‌های خونی به ویژه o منفی و مثبت نیاز داریم اما برای سایر گروه‌های خونی نیز درخواست حضور مراجعه‌کنندگان را داریم.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی درباره پروژه در حال ساخت مرکز جامع اهدای خون استان گفت: ساخت این مرکز تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این مرکز اختصاص یافته است و در صوت تامین اعتبار پیش بینی می‌کنیم ۶ ماه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عاملی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و تاکنون فقط ۵۰ درصد اعتبار آن تامین شده اما سازمان مرکزی انتقال خون برای تامین اعتبار قول مساعد داده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز امروز همزمان با ۹ مرداد روز جهانی اهدای خون با حضور در مرکز انتقال خون بیرجند، خون اهدا کرد.

مرکز انتقال خون بیرجند از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در میدان جانبازان شهر بیرجند و در طبس تا ساعت ۱۴:۳۰ پذیرای اهداکنندگان خواهد بود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.