مهران سرپرست روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: مناطق کمتر توسعه یافته‌ای در استان وجود دارد با محرومیت فوق العاده که نمونه آن بخشی از شمال شهر بیرجند است. 

وی با اشاره به ساخت بیش از ۱۰۰ مکان ورزشی در جنوب شهر بیرجند که برخوردارتر است گفت: جای تعجب دارد که که سمت دیگر شهر عملا چیزی دیده نمی‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی امکانات قابل توجه نباشد پاسخگویی به مردم سخت می‌شود که چطور نگاه و برنامه‌ریزی در گذشته بوده و چطور منابع توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در آینده نزدیک افتتاح می‌شود گفت: بودجه‌های عمرانی ورزش و جوانان استان نسبت به سال ۹۶ دو برابر شده اما تعریف پروژه جدید در دستور کار نیست. 

سرپرست، کمبود فضاهای ورزشی را از مطالبات بدیهی و ساده مردم مرکز استان دانست و افزود: ورزش و جوانان در این خصوص ردپای محکمی ندارد. 

وی ابراز امیدواری کرد که با کلنگ‌زنی خانه کشتی در شمال شهر بیرجند که دیروز انجام شد و فعال شدن استخر در این منطقه سرانه ورزشی افزایش یابد. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی زمان افتتاح کامل مجموعه ورزشی شمال شهر را پایان سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: یک مجموعه ورزشی دیگر هم در بلوار صیاد شیرازی عملیات اجرایی آن شده که سال آینده به بهره برداری می‌رسد. 

وی بیان کرد: در سیاست‌های توزیع منابع در جنوب شهر بیرجند اقدام خاصی انجام نمی‌دهیم مرگ اینکه مرگز تخصصی ویژه‌ای باشد. 

سرپرست یکی از مشکلات موجود برای اجرای پروژه در شمال شهر را نبود زمین عنوان کرد و افزود: مقرر شد راه و شهرسازی با تغییر برخی کاربری‌های زمین‌های مورد نظر را تامین کند. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه منابع سه سال پیش رو برای بهبود وضعیت موجود مدیریت شود گفت: مقرر شد تمامی بهره‌برداران اماکن ورزشی و پیمانکاران در جنوب شهر سانس‌های رایگان در اختیار متقاضیان شمال شهر قرار دهند و ورزشی و جوانان از طریق خرید خدمت هزینه‌های آن را تامین کند. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از توزیع پنج هزار بلیط شنا برای مردم شمال شهر بیرجند خبر داد و افزود: هیات‌های ورزشی باستانی نیز تامین لباس، کفش و شهریه ورزشکارانی که استطاعت مالی ندارند را به عهده گرفته که اداره ورزش و جوانان ۱۰۰ میلیون تومان به این ظرفیت اضافه می‌کند. 

وی با بیان اینکه بررسی خدمات ورزشی در جنوب شهر بیرجند به زودی آغاز می‌شود گفت: در این میان از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره‌گیری می‌کنیم. 

سرپرست ابراز امیدواری کرد: تا سال ۱۴۰۰ سرانه فضای ورزشی استان متوازن شده و حداقل ۱۰۰ مکان ورزشی اضافه شود. 

وی با تاکید بر اینکه به تناسب این ظرفیت در ورزشی ملی هم باید سهم بیشتری داشته باشیم اضافه کرد: بر همین اساس استعدادیابی از سنین پایه شروع شده و در کنار آن با قهرمانان نیز همراهی می‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: هنوز بابت جشن تجلیل از قهرمانان در دیوان محاسبات باید پاسخگو باشیم لذا سیاست حمایتی از استعدادهای جدید منکر سرمایه‌های موجود نیست. 

وی با بیان اینکه المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سال گذشته به کمک این سیاست آمد گفت: در رشته‌های کونگ فو، موتورسواری، دوچرخه سواری، شمشیربازی، فوتسال، پهلوانی و گلف رتبه‌های کشوری خوبی را کسب کرده‌ایم و در مجموعه بین ۳۲ استان رتبه ۲۸ را داشته ایم. 

سرپرست رعایت نکردن شناسایی نظام توزیع متناسب فرصت‌ها، ناتوانی در تهیه البسه ورزشی و اعزام‌ها را از جمله ایرادهای المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: گزینش صحیح مربیان و سرپرستان نیز از جمله مواردی است که امسال باید اصلاح شود. 

وی با اشاره به استعدادیابی براساس مدل علمی اضافه کرد: سال گذشته حدود پنج هزار نفر در این المپیاد شرکت کردند و امسال نیز ورزشکاران در حال تمرین هستند. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: اعزام به مسابقات کشوری از ۳۰ مرداد تا ۱۰ شهریور امسال انجام می‌شود و مسابقات استانی نیز باید به شکل اردویی یا فراخوانی برگزار شود. 

وی با تاکید بر اینکه همه مناطق جغرافیایی باید فرصت برابری برای حضور در این المپیاد داشته باشند تاکید کرد: هیات‌های ورزشی در این خصوص موظف هستند اطلاع‌رسانی دقیق انجام دهند و در همین خصوص جلسات تخصصی برای اعلام جزئیات تیم‌ها برگزار می‌شود. 

سرپرست افزود: رسانه‌ها نیز با فشار به هیات‌ها در مشخص شدن شیوه انتخاب ورزشکار و مربی تا ۱۰ روز آینده تلاش کنند. 

وی ضمن انتقاد از شرکت نکردن هندبال طبس و بیرجند در المپیاد استعدادهای برتر گفت: این هیات‌ها امکانات خوبی در اختیار دارند و جای سئوال است که چرا شرکت نکرده‌اند. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در همین جلسه با ارتباط تلفنی بین روسای ورزش و جوانان طبس و بیرجند و روسای هیات‌های هندبال این ۲ شهرستان خواستار توضیحات قانع کننده در خصوص عدم شرکت در المپیاد شد اما توضیحات این افراد برای مدیرکل قانع کننده نبود. 

سرپرست گفت: این هیات‌ها ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌گیرند اما نظارتی بر عملکرد آنها نیست در صورتی که اگر فراخوان المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در این ۲ شهرستان برای رشته هندبال انجام می‌شود شاید ۲ تیم شناسایی و مسیر زندگی برخی جوانان عوض می‌شد. 

وی تاکید کرد: برخوردها به شکل جدی ادامه دارد و چند رئیس هیات برکنار خواهند شد یا بنده و معاونان استعفا می‌دهیم. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.