حجت الاسلام میثم آسوپا عصر دوشنبه در آیین اهدای ۱۳ سری جهیزیه با همکاری مساجد استان خراسان‌ جنوبی افزود: با توجه به تصمیمی که در مرکز گرفته شد، برخی خدمات بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به مساجد فعال و انقلابی تفویض اختیار خواهد شد.

وی گفت: با ساماندهی مساجد در سطح استان‌ها، مساجد طرح احسان شناسایی و خدمات بنیاد با توجه به شناخت از محیط پیرامون این مساجد ارایه می‌شود.

مسئول طرح مسجد احسان اظهار داشت: اهدای جهیزیه، لوازم التحریر و پرداخت وام قرض الحسنه به خانم‌های نابارور از مهمترین این خدمات است که امیدواریم مساجد احسان نقش قابل توجهی در این زمینه ایفا کنند.

وی ادامه داد: اهدای جهیزیه هر سال از سوی مقام معظم رهبری در سراسر کشور صورت می‌گیرد که با توجه به ساماندهی مساجد احسان و واگذاری خدمات امیدواریم بخش قابل توجهی بر آمار اهدا شده در دوره بعدی افزوده شود.

وی گفت: طرح «مسجد احسان» از جمله طرح های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که با هدف اهدای لوازم ضروری زندگی به زوج های جوان در نقاط محروم اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام آسوپا گفت: این ۱۳ سری جهیزیه با اعلام نیازمندی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی تقدیم شد و از این پس هرگونه خدمات با همکاری مساجد به صورت مستقیم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی هم گفت: ازدواج در جامعه عموما با هزینه‌های بالا صورت می‌گیرد که ازدواج آسان به عنوان آیین اسلامی باید فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام احمد رضایی افزود: دین اسلام مهد عزت است که این عزت‌مندی را باید مردم به خوبی حس کنند.

وی گفت: هدایت جامعه به سمت ازدواج آسان و کاهش هزینه‌ها حس نوعدوستی را در جامعه زنده خواهد کرد و این روند حرکتی به سوی تمدن سازی و ظهور خواهد بود که با تحقق آن محرومیت‌زدایی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های پیاپی محرومیت‌هایی را در استان مرزی خراسان‌ جنوبی ایجاد کرده است تصریح کرد: کمک به همنوع در برگزاری ازدواج آسان و تهیه جهیزیه قدمی در راستای محرومیت‌زدایی از این خطه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی فعالیت در امور خیر را موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: وجود برخی آسیب‌ها بیانگر ترک برخی از امور خیر در جامعه است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال‌هاست در حوزه‌های مختلف خیرخواهانه فعالیت می‌کند که مشارکت در کارآفرینی، توسعه اشتغال، ساخت ۲ هزار مدرسه و هزار مسجد از جمله این خدمات است.

رضایی با بیان اینکه مشارکت این ستاد در بخش ازدواج آسان قابل تقدیر است تصریح کرد: زیرپوشش قرار گرفتن بیش از ۶۰۰ هزار نیازمند و ۲۰ هزار یتیم از دیگر خدمات قابل تقدیر این مجموعه است.

۱۳ سری جهیزیه در قالب تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری مساجد استان خراسان جنوبی به نوعروسان تقدیم شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل بنیاد برکت برای افتتاح چند طرح و امضای تفاهم نامه به خراسان جنوبی سفر کرده اند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.