با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، کارگاه گلیم بافی و عروسک سازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای چاهدراز دهستان شوسف نهبندان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی هنری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی، روز گذشته 19 تیر، در مراسم افتتاح کارگاه گلیم بافی و عروسک سازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای چاهدراز دهستان شوسف نهبندان ، اظهار کرد: در بحث گلیم بافی در این روستا 25 نفر آموزش تخصصی دیده‌اند و یک کارگاه با تعداد 10 دار گلیم آماده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین در زمینه عروسک دوزی با آموزش انجام شده چهار نفر در کارگاه مشغول به کار شده‌اند، تصریح کرد: تشکیل شبکه دام سبک و شتر به تعداد 40 نفر و آموزش تخصصی و میدانی و بازدید از واحدهای الگویی برای افزایش بهره وری دام و افزایش سطح دانش فنی روستائیان نیز در این روستا انجام شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی با بیان اینکه یک واحد الگویی دام در راستای اصلاح نژاد در روستا ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه معیشت نیز در بین تمامی خانواده‌ها حدود 30 قطعه جوجه مرغ بومی اصلاح نژاد شده توزیع شده که در حال حاضر تولید تخم مرغ مورد نیاز توسط هر خانواده انجام می‌گیرد.

هنری یادآور شد: در راستای سلامت نیز با ترویج نان سالم با استفاده از گندم سبوس دار روستا ، تهیه نان در داخل منازل توسط مردم انجام می‌گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.