به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه دامپزشکی قاینات رضا محمودی زاوه افزود: در راستای انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای و جلوگیری از شیوع بیماری های قابل انتقال، کامیون حامل چهار هزار و 500 کیلوگرم شیر خام فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه ای که از مبدا شهرستان خوسف بارگیری شده بود، توقیف شد.
وی گفت: با همکاری دایره آگاهی نیروی انتظامی و انجام گشت های مشترک تلاش می شود با جا به جایی بدون مجوز بهداشتی حمل فرآورده های خام دامی، دام زنده، طیور و آبزیان به عنوان معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی که در حال حاضر جامعه انسانی و صنایع دامی و آبزیان را به صورت جدی تهدید می کند، مبارزه جدی صورت گیرد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات بیان کرد: در همین راستا محموله یادشده توسط ماموران نیروی انتظامی توقیف و کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی قاینات بررسی های لازم را در این زمینه انجام و محموله با هماهنگی های لازم به مبدا برگشت و پرونده نامبرده برای سیر مراحل قانونی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: همچنین طی بازدید کارشناسان شبکه از مراکز تولید و عرضه مواد پروتئینی مقدار 62 کیلوگرم فرآورده خام دامی شامل مرغ، ماهی و آلایش فاسد شده، کشف و معدوم شد.
محمودی زاوه گفت: با توجه به سابقه دار بودن یکی از واحدها، پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع داده شد.
وی از مردم خواست به تاریخ تولید و انقضا، شکل ظاهری شامل رنگ، بو و تاییدیه دامپزشکی فرآورده های خام دامی دقت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.